26 Ekim 2012 Cuma

Karanlığın Kızı


Yazar: Kelly Keaton
Çevirmen: Melis Özben

Sayfa Sayısı: 240
Dili: Türkçe
Yayınevi: DEX

Her güzelliğin altında bir parça kötülük yatar.

Ari, yalnızlık ve kaybolmuşluk duygusunun önüne geçemiyor bir türlü. Buz mavisi gözleri ve asla değiştiremediği ya da kazıyıp atamadığı gümüş renkli, uzun, gür saçlarıyla hep dikkat çekiyor. Bakıcı ailelerin yanında geçen çocukluğunun ardından, nereden geldiğini ve kim olduğunu bulma isteğine karşı gelemiyor.

Sorularına yanıt aramak için çıktığı yolculukta ona ışık tutan, uzun zaman önce ölmüş annesinden kalan bir mesaj: Kaç! Ari, birilerinin ya da bir şeylerin ona çok yaklaştığını hissediyor. Ama kimden kaçtığını ya da neyin onu takip ettiğini bilmeden kendini koruyabilmesi çok zor.
Bildiği tek bir şey var: Doğum yeri New 2’ye dönmesi gerektiği. Kasırgaların vurduğu New Orleans’ın yeniden kurulmuş hali olan New 2’nin yönetimi dokuz ailenin elinde. Burası öyle sıradışı ki Ari’nin hiçbir farklılığı tuhaf kaçmıyor. Ama karşılaştığı her canlı –ne kadar ölümcül ve ürkütücü olursa olsun– ondan korkuyor.
Ari yanıtı bulana kadar durmayacak. Ama bazı gerçeklerin ortaya çıkması da bir o kadar korkunç ve tehlikeli...
Fantastik kurguda dünyalar birbirine giriyor! Şimşek Hırsızı ve Alacakaranlık severler, Karanlığın Kızı’nda karşılaşacakları birbirinden çekici karakterlerle bambaşka bir dünyaya adım atacak ve bu dünyayı çok sevecekler.

Üzülerek belirtmeliyim ki kitap yazım spoiler içerecek... Hem de aşırı.. Bu yüzden okumayan arkadaşlarımın bakmamasını tavsiye ederim... Normalde Spoiler vermem -vermeyi de hiç sevmem- ama kitabın bazı noktalarıyla ilgili gerçekten konuşmak istiyorum! Bu yüzden sizlerden özür dilerim! 


Evet şimdi gelelim Karanlığın Kızı'na... Kitabın konusunu fazla açmayacağım direkt dalacağım... Çünkü bu yazıyı zaten kitabı okuyanların okuyacağını düşünüyorum... Bildiğiniz gibi beyaz saçlı, tuhaf bir mavilikte gözler ve yüzündeki sağ elmacık kemiğinin birazcık yukarısında hilal bulanan Ari baş karakterimiz.. Bir kere kız gözümde mükemmel şekillendi.. Hatta kitabı okumadan trailerını da izledim ki hayalimde daha iyi canlandırabileyim... Yalnız kitapta şok üstüne şok yaşayamadım maalesef.. Belki bu biraz da benden kaynaklıdır ama 230 sayfalık kitabın ilk 50-60 sayfasında Ari''nin Medusa olduğunu anlamam beni azıcık şaşırttı... Bunun dışında Hapishanede kurtaramadığı adamın da babası olduğunu daha en başta anladım, bu da ayrı bir eksi... Yazarın bütün yaratıkları katması biraz karmaşa. Gerçi dengeleyebilmiş mi ? Evet gayet güzel dengelemiş.. ama daha iyi de olabirdi. Bunun dışında yarı vampir ve büyücü karışımı Sebastian beni en etkileyen karakterlerden biri... Bir diğer karakter ise Violet! O kıza hayran kaldım diyebilirim gerçekten çok güzel bir ayrıntı olmuştu Violet... Athena'nın Zeus'u öldürmesi bira abartıya kaçmışsa da Ari'yi yanına çekebilmek için gerçekleştirdiği olaylar ise gerçekten yaratıcıydı... Özellikle daha yaşı gelmeden Ari'yi Medusa'ya dönüştürebilmek için mezarlıkta yaptıkları beni çok etkiledi... Sonunu da güzel bitirdi yazarımız... Ari 9 topluluk tarafından kabul edilince derin bir oh çektim doğrusu ;)

Eleştirilerimi yazsam da ben kitabın hem zıtlıklarını hem de ayrıntılarını genel olarak hoş buldum ve favorilerime aldım... Devamı olan Güzel Şeytanı da en kısa zamanda alacağım inşallah!


9 yorum :

  1. Aaa ben çok beğendim kitabı :D öyle hemen olayları çakma olayı olmadı hiç bende :D vee 2. kitabını da aldımmm !! En kısa zamanda al beraber okuyalım canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de beğendim canım :D ama işte dediğim gibi! alacağım inşallah hemen başlarız canım :D şu an neleri okuyacaksın belki bir kaç kitap çakışır!

      Sil
    2. ya ben Ruhsuz'u hala okuyorum. Yan kitap olarak da yeni Uyumsuz'a başladım. Nasıl çakıştı mı ?? :)

      Sil
    3. uyumsuz bende de var ama şu an beatrice'i okuyorum ve 800 sayfa ama sanırım külleri almışsın birlikte başlayabiliriz ona!

      Sil
    4. Aa tamam Küller olur bak :D Ne zaman başlarız ?

      Sil
    5. sen uyumsuzu bitir ben de beatrice 'i o zaman olur mu?

      Sil
    6. Tamam canım. Yanında da Ruhsuz'u da bitirmem lazım tabii :/ :D

      Sil
  2. Haklısın bazı kısımları çok tahmin edilebilirdi ve kimi yerleri ciddi abartıydı bir de Athena bana sanki biraz fazla ezik geldi sonuçta koskoca tanrıça ama gelen geçen çekinmeden laf sokuyordu:D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...