22 Aralık 2012 Cumartesi

Kağıt Kız

“Fırtınalı bir gecenin ortasında, sırılsıklam ve çırılçıplak, terasımda belirdi.
- Nerden çıktınız siz?
- Düştüm.
- Nereden düştünüz?
- Kitabınızdan düştüm. Hikâyenizden düştüm yani!”



Kâğıt Kız 
Diye yazıyor kitabımızın arka kapağında... Peki hangi kitap sever bu diyalogu  görüp de kayıtsız kalabilir? Bence hiç kimse... Zaten bu kitabı elime aldığım ilk andan itibaren çok sevmiştim, ve haksız da değilmişim.. Yazarımızın iki sene önce başka bir kitabını sadece teneffüs aralarında okuyarak bitirmiştim. Yazarımız o kadar yaratıcı ki..! Kitaba aşık oluyor elinizden bırakamıyorsunuz..Okuduğum iki kitabında da ben bunları açıkça hissettim.

Kitabın konusu gerçekten çok yaratıcıydı.. İşleniş tarzı ise ayrı bir muazzamdı.. Kitap benim beklentilerimin kat be kat üstüne çıktı.. İnanın bana kitabın her bir sayfasında süprizlerle karşılaşacaksınız. Bazı yerlerde gülmekten kırılacak bazı yerlerin de ise ağlamak isteyeceksiniz.. Kitabımız böyle zıtlıklarla dolu işte.. Bunun yanı sıra her bölümün başlangıç kısmına yazılan ''özlü sözler'' ise kitaba farklı ve hoş bir hava katmış.. Her şeyin bittiğini düşündüğünüz kitabın sonuna ise hayran kalacaksınız.. aslında sonunun hiç de tahminlerinizdeki gibi olmadığını göreceksiniz..


Konusuna gelirsek;

 Tom Boyd Dünya çapında çok ünlü olan Melekler Üçlemesinin yazarıdır.. Çok büyük bir hayran kitlesine sahiptir ve hemen hemen her saat başı okuyucularından özel e-postalar almaktadır. Kitabımız zaten girişinde karakterleri tek tek tanıtmak yerine gazete manşetleriyle bizi her konuda bilgilendiriyor. İşte bu gazete manşetlerinden öğreneceğimiz üzere Tom Boyd kitabını yazdıktan bir süre sonra, hem mankenlik yapan hem de ünlü bir müzisyen olan Aurore Valancourt ile çıkmaya başlar.. Ancak Aurore Tom'u kısa bir süre içerisinde terk edince yazarımız kendini içki ve uyku haplarının bulunduğu içsel dünyasına yöneltir.. Sonuç olarak üç kitaptan oluşan serinin sonuncu kitabını çıkartamaz... 

Bu olayların üzerinden dört beş ay sonra en yakın arkadaşı ve bir nevi ortağı olan Milo tarafından ziyaret edilir.. ve iflas ettiklerini öğrenir. İflasın nedeni ise Milo'dur.. Bu da yetmezmiş gibi yazdığı ikinci kitabının 10.000 adetlik baskısı yanlış basılmış ve romanın ''diye bağırdı düşerken'' kısmından sonrası yarım bırakılmıştır.. Bütün bunların üstüne Tom arkadaşı tarafından ihanete uğradığını düşünür ve kendini uyku ilaçlarına daha çok verir.. Ta ki o geceye kadar...

Karanlık yağmurlu bir gecede Tom evinde bir ses duyar.. Kırılan bir cam sesi.. Alt kata indiğinde ise gözlerine inanamaz! Karşısında çırılçıplak bir kız vardır.. Halüsünasyon gördüğünü düşünür.. Kız ise çok daha başka şeyler söylemektedir.. Kendisinin Tom Boyd'un eserinin içinden düşen, baş karakter Billie olduğunu idda eder..
İşte her şey bu noktadan sonra başlar.. Tom bu kıza asla istemese de inanmak zorunda kalır çünkü Billie onunla Aurore'nın arasını düzelteceğine dair söz verir .. Bir diğer taraftan ise Billie için önemli olan tek şey kurgu dünyasına geri dönebilmektir.. Bunun tek yolu ise Tom'un üçüncü kitabını yazmasıdır.. 

Peki... ya Tom istemeden Billie 'ye aşık olursa?


Billie akan rimelle kararmış gözlerini sildi.
- Lütfen, Jack, böyle gitme.
Ama Jack çoktan mantosunu giymişti. Sevdiği kadına bakmadan kapıyı açtı.
- Sana yalvarıyorum, diye bağırdı düşerken 

-Görüyorsunuz, ''diye bağırdı düşerken'' yazıyor. Ve düştüğüm yer eviniz.

Gittikçe aptallaşıyordum. Neden böyle şeyler hep benim başıma geliyordu? Kuşkusuz kafam biraz iyiydi. Ama böyle kendimi kaybedecek kadar değil. Alt tarafı birkaç uyku hapı almıştım, LSD değil! Belki de bu kız sadece benim kafamdaydı. Büyük olasılıkla hezeyan görmeme sebep olan aşırı dozda ilacın talihsiz bir sonucuydu.



9 yorum :

  1. Bende yeni başladım sayılır, yorumu okuyunca merakım daha da arttı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım benim gibi memnun kalırsın =)

      Sil
  2. merhabalar
    ne olacak bizim bu kitap merakımız
    kağıt kız şimdiden çok merak ettim
    paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. birde şu mart menekşeleri çekilişi size mi ait
    çok merak edip cimriliğimden almadığım bir kitaptı
    bide yazar imzalı olunca merakım kat kat arttı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha :D aslında haberiniz yok sanırım 8 kişilik bir grupla blog turları düzenliyoruz ve bu çekiliş ise bizim tur için inceleyeceğimiz kitabın aynısı. 8 kişinin sitelerinden katılım yapabilirsin yani buradan da katılabilirsin :D ve umarım kazanırsın!!! *-*
      blog turları için esas site adresimiz;

      http://konusankitaplarileblogturu.wordpress.com/

      yorumunuz için de çok teşekkürler ! ^.^

      Sil
  4. aaaa superms cok merak ettım hemen okumalyım, tesekkurler

    YanıtlaSil
  5. Slmlar bende heyecanla okuyorum.Gerçi yazarın bütün kitapları harika fakat son ''ya sonra '' adlı kitabı bulmak mucize. Okumaya devam yorum için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...