1 Ocak 2013 Salı

Uyumsuz - Veronica ROTH


Yeni Yılın ilk yazısında herkese Merhaba arkadaşlar. Herkesin yeni yılı tekrardan kutlu olsun. Dedim ki madem bugün tatil, geçenler de okuyup bitirdiğim Uyumsuz'u yorumlayayım.
Uyumsuz'u bu yaz ön sipariş ile okuoku.com 'dan almıştım.. Ama o zamanlar herkesin dilinden düşmeyip okunduğu için ben de son sıralara bıraktım. Benim huyumdur bir kitap aşırı derecede haber olduysa o kitabı alır ama en son okurum :D Huy işte ne yaparsınız.. 

Neyse ne diyordum.. evet Uyumsuz' okuduğumdan bahsediyorduk.. Gerçekten çok hoş akıcı bir fantastik kitap olmasına rağmen benim için mükemmel kitap kategorisine giremedi. Belki de o kadar övgüden sonra daha çok şey beklemiş olmamdan kaynaklı  ( ki kesin ondan kaynaklı ) çünkü aynı durumu şu an Ürperti'de yaşıyorum, Gerçi Ürperti'nin daha ortalarına gelemeden arkadaşım tarafından elimden alındı ama olsun.. Bunun yanı sıra Uyumsuz'un kurgusu, olay döngüsü çok kaliteliydi. Karakterlerimiz ise ayrı bir özenle seçilmiş kişilerdi. Özellikle başkahramanımız Tris'in cesareti beni hayran bıraktı şoke etti .. Sonu ise hiç beklemediğim bir şekilde bitti desem yalan olmaz ... Açıkçası o kadar kişinin ölümünü beklemiyordum.. Neyse ben spoiler vermeye başlamadan kitabın konusuna geçsek iyi olur;



Beatrice'in (Tris) yaşadığı dönemde topluluk beş farklı özelliği yansıtmak için bölünmüş durumdaydı..; Fedakarlık, Dürüstlük, Cesurluk, Bilgelik, ve Dostluk.. Her topluluktan 16 yaşını doldurmuş olan gençler büyük bir tören ile yaşamlarının sonuna kadar yanında olacakları topluluğu seçmek zorundaydılar. Eğer kendi topluluğunu seçersen bir problem yoktu, ama başka topluluğu seçersen... ihanet gibi algılanıyordu. Beatrice ise kendini topluluğuna ait hissetmiyordu. Fedakarlık ona göre değildi. Farklı bir topluma aitti. Öyle olmalıydı... Ancak Beatrice'in teste tabi tutulduğu gün hiç beklenmedik bir şey oldu. Simülasyon sınavından geçemedi bu yüzden de ait olduğu topluluk belirlenemedi.. ve Uyumsuz seçildi.. Uyumsuz kimselerin bilmediği beşinci bir gruptu. Bu gruptakiler hiç bir gruba ait olamazlardı ve sözde tehlikeliydiler. Beatrice'in önünde iki seçenek kalmıştı; Ya Fedakarlık'ta kalacaktı ya da kendi istediği gruba .. yani Cesurluğa geçecekti. Tören günü geldiğinde Beatrice seçimini tekrar değiştirmek üzereyken hiç beklemediği bir şey oldu.. Abisi. Fedakarlığa en çok uyan abisi Bilgeliği seçmişti. Fedakarlığa en düşmanca yaklaşan takımı.. Bunun üzerine Beatrice de kendi seçimini yaptı..; Cesurluk. 

Ancak her şey bu kadar değildi.. Seçildiği grubun üyesi olması için geçmesi gereken sınavlar vardı... Takımını seçtiği gibi başlayan sınavlar hem de. Eğer bu sınavları geçemezse topluluksuz olarak yaşamını sürdürmek zorunda kalırdı ki bu da Beatric'e göre ölmekten daha kötüydü...

Sınavlarımız başlıyor ; Tören salonundan ayrılırken hız trenine atlayamazsan kalırsın. Eğitim yerine geldiğinizde ise hareket halindeki trenden binalara atlayamazsan kalırsın. (Gerçi kalmana gerek yok atlayamazsan zaten ölüyorsun.) Ve binadan üye girişi denilen kara deliğe atlayamazsan yine kalırsın. Ama ilk sen atlarsan o zaman adın herkes tarafından duyulur ve meşhur olursun. Kendisine ''Kasıntı'' diye hitap edilmesi üzerine kara deliğe atlayan ilk kişi ise Beatrice olur.O zamandan sonra adı artık Beatrice değil Tris'tir. 

Bütün bu olanlardan sonra Tris herkes onu küçümserken hem sınavlardan geçmeliydi hem de Uyumsuz olduğunu belli etmemeliydi.. Bir de eğitmen öğretmenleri Dört vardı. Yakışıklı ve cesur Dört. Eğitmeni Tris'e sürekli yardım ediyor ve kolluyordu. Ama bu diğer bazı üyelerin ona saldırmasına engel değildi. Tris'in durumu gitgide kötüye giderken yeni edindiği arkadaşları ellerinden geldiğince ona yardım etmeye ve onu korumaya çalışıyorlardı.  Ama önündeki simülasyon sınavı her şeyi berbat edebilirdi. Çünkü Uyumsuz olduğu gerçeği açığa çıkabilirdi.... 

Kitabımız ana hatlarıyla bu şekilde. Dediğim gibi akıcı ve hiç sıkılmadan çabucak okuyup bitirebileceğiniz bir kitap. İkinci kitabı mayıs ayında yurt dışında çıktı ama biz hala beklemedeyiz . Bildiğim kadarıyla kitabımızın filmi de yapılacakmış. Bu sene de her kitabın bir filmi çıkıyor ya neyse =)


Birinci Kitap.
İkinci Kitap.

FEDAKARLIK, DÜRÜSTLÜK, DOSTLUK, BİLGELİK, CESURLUK

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...