30 Ocak 2013 Çarşamba

YERKARA - Brodi Ashton



Kitabın Adı : Yerkara
Orjinal Adı : Everneath
Yazar : Brodi Ashton
Seri Adı: Everneath
Seri Kitap Numarası : 1
Tür : Fantastik, Romantik, Mitoloji, Dram
Yayıncı : Dex


Yerkara… Baştan çıkarıcı enfes bir romandı. Bir yazar bu kadar geniş bir hayal gücüne nasıl sahip olabilir? Şaştım kaldım doğrusu… Beklentilerimin kat be kat üstüne çıkan bu kitabı hala almamışsanız inanın bana çok şey kaybedersiniz. Benim kitap dünyamda zirveye oturdu bile.. Üstelik yerini de kaptırmaya hiç niyeti yok.

Kitabımıza dün başladım bugün bitirdim. İlk olarak çok akıcıydı.. Kitaba ara vermeyi unutun bir kere. Elinizden bırakmak imkansız, kendini hemencecik okutuveriyor. Bunun yanı sıra olayların ilk başta arapsaçı olduğuna bakmayın.. Kim kimi seviyor Yerkara’da neler olmuş anlayamıyorsunuz belki ama merak etmeyin yalnız değilsiniz ben de anlamamıştım. Daha sonra düğümler kendiliğinden öyle bir çözülmeye başlıyor ki ucunu kaçırıveriyorsunuz ve bir bakıyorsunuz ki daha kitabı okumaya doyamadan bitirmişsiniz... ;)




Kitabın Konusu; 

Nikki altı ay önce kaybolmuştur. Kimse nerede olduğunu bilmiyordur. Ortalıkta dolaşan genel dedikodular  ise uyuşturucu kullandığı ve bu yüzden de evini terk ettiği yönündedir. Halbuki olaylar hiç de sanıldığı gibi değildir. Nikki zamanın çok farklı olarak işlendiği bir mekan olan Yerkara’da tutsak edilmiştir .

Yerkara;

Tarih kitapları ona yer altı diyor. Hatta ondan cehennem diye bahsediliyor. Ama ikisi de değil, biliyorum. Asıl adı Yerkara ve ölülerin gittiği bir yer değil. Sonsuz hayatın sırrını keşfeden varlıkların, Sonsuzyaşamcılar’ın yeri. Sonsuzyaşamcılar’ı beslemek için her şeyden vazgeçen insanların, kurbanların yeri.

İşte Nikki Yerkara’da bir Sonsuzyaşamcı olan Cole tarafından beslenme amaçlı tutsak edilmiştir. Cole Nikki’den yararlanarak ömrünü bir 100 yıl daha uzatma çabasındadır. Ancak Nikki’de hiç beklenmedik bir durum ortaya çıkar. Normalde kurbanlar duygularınca tüketildiklerinde Tüneller’ e çekilir ve ölürler. Nikki ise duygularını kaybetmesine rağmen hala yaşıyordur. Bu tuhaf durum karşısında geriye kalan tek seçenek Nikki'nin seçilmiş bir kişi olmasıdır.. Cole ise bunu çok geç fark etmiş ve Nikki de bunu fırsat bilerek gölgelere kendi dünyasına ,Yeryüzüne, dönmek istediğini söylemiştir. Sırtında bir hançer izi ile Yeryüzüne dönen Nikki’nin tek bir amacı vardır. Eski sevgilisi Jack’i bulmak.. Nikki’nin altı ayı vardır. Bu altı ayın sonunda ya Tünellere çekilmeyi ya da Cole ile birlikte Yerkara’yı yönetmeyi seçecektir.

Her şeyi geç fark eden Cole ise Nikki’yi geri döndürmek ve Yerkara’nın tahtına çıkarmak için elinden geleni yapmaya hazırdır. Peki Nikki Yerkara’ya nasıl gelmiştir? Daha önce yaşadığı dünyayı neden terk etmiştir? Ve en önemlisi de Jack’i bu acılı geri dönüşe değer kılan nedir?

İşte bu soruların cevaplarını ben vermeyeceğim =) Hepsini sizin bulmanız gerekiyor … Malum yoksa kitabın tadı çıkmaz…

Benim için önemli diğer bir konu ise karakterler. O kadar duygulu işlenmişlerdi ki hayran kalmamak elde değil. Ne azı ne fazlası ..

Ve bir de kitabın sonu! Nasıl öyle bir son yazılır? Nasıl sabredeceğiz biz? Bu yüzden DEX’e buradan sesleniyorum. Ne olursunuz bir an önce ikinci kitabını çeviriye alıp çıkartın T.T Cidden sonunda şoka uğrayacaksınız. Çünkü olaylar hiç de beklediğiniz gibi çıkmıyor..

Hmm mesela ben hala Cole’ü anlamış değilim.. Bazen, evet bu çocuk Nikki’e aşık diyorum bazen de asıl amacı taht, onun için istiyor Nikki’yi diye düşünüyorum.. Diğer taraftan ise Jack… Ya bir insan bu kadar sabırlı olabilir mi? Bir de üstüne üstlük onca çektiği acılara rağmen Nikki geri döner dönmez dört elle sarıldı kıza.. Hayran kaldım..
Neyse benim diyeceklerim bu kadar =) Bu da kitabımızın fragmanı.. Ben çok beğendim. Umarım siz de beğenirsiniz..






8 yorum :

  1. Canım ellerine sağlık mükemmel bir post olmuş :) insanın okuma iştahını açıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim =) Beğendiğine çook sevindimmm *-*

      Sil
  2. Allaım bu yorumdan sonra zaten direkt bir alma isteği geliyor insana Merve sorma gitsin :)) Listemde!!

    YanıtlaSil
  3. Dün bitirdim bende bu kitabı gerçekten harikaydı hatta biraz ağladım :D:D sonu istediğim gibi bitmedi ama keşke jack gitmeseydi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Jack'in gitmesi iyi oldu böylece Nikki için yeni bir macera başlayacak =) Tabii bir taraftan da eğer bir daha Jack'i bulamazsa kitabı bırakabilirim :D

      Sil
  4. Aynen bende :D Cole Nikki'yi seviyomu acaba gerçekten :D Jack'in yerinde olsam Nikki için öyle bişey yapmazdım ben :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...