26 Ağustos 2013 Pazartesi

Mavi Büyü - RICHELLE MEAD




Kitabın Adı : MAVİ BÜYÜ
Orjinal Adı : The Indigo Spell
Bağlı Olduğu Seri : Bloodlines 
Yazar :  RICHELLE MEAD
Tür : Romance, YA, Paranormal,Fantasy
Yayıncı : Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı : 426
GR Puanı : 4.49




Bir Kanbağı Serisi romanını daha bitirmiş bulunmaktayım. İnanın şu an kıpır kıpırım. Kitap gerçekten harikaydı! Sizi daha ilk sayfasından itibaren kendine bağlıyor, hep bir aksiyon, hep bir kovalamaca!
Okurken hiç sıkılmıyor ya da dur şu sayfaları atlayayım hissiyatına kapılmıyorsunuz.



Bazı arkadaşlarımın uzayan serileri sevmediğini biliyorum ama bu seri gerçekten farklı. Ben de uzayan, sakız olan serileri genelde tercih etmem, örneğin; gece evi serisi, tanrıça serisi, morganville vampirleri...vb. Ama hepsini de okumuşumdur. Zorunluluk, ya da hastalık siz belirleyin. Asla bir seriyi yarım bırakamam, beğenmesem de tamamlamak zorunda hissederim kendimi.

 Aaah! yine konu dışına çıktım. :D Hemen konumuza dönelim ve biraz da karakterlerden bahsedelim! Özellikle Adrian'dan.. *-* Vampir Akademisi'nin ilk kitabından beri vurgunum ona! Rose tarafından - zaten bariz bir biçimde görülen gerçekle - terk edilince cidden kahrolmuştum. O olaydan sonra Adirian'a bir kız bulmak gerçekten şarttı, yoksa tüm ''Adrian severler'' Richelle'ı taşlardı. Tabii yazarımız da bunu bildiği için Bloodlines serisini çıkardı *-* İyi ki de çıkardı!
Üç kitap boyunca Sydney'e her ne kadar kızsam onu seviyor ve Adrian'a yakıştırıyorum. Tartışmaları, alayları gerçekten çok tatlı ve tam bir komedi!
Parmağımı haçın üstünde gezdirdim. ‘’Neden boru çiçeği?’’
‘’Çünkü zambakları sevmiyorum.’’
Gülümsedim.   Syf 272



Neyse efenim, esas kitabımız Mavi Büyü'ye dönecek olursak;

Kitapta beni en çok rahatsız eden durum; Jill'in Sydney'e gösterdiği saçma sapan tavırlardı. Yani Adrian ile Sydney arasında ne olsa surat asıyor , trip atıyor? Hayırdır kızım bu ne hava? diyesi geliyor insanın. Son bölümlerde anca geldi hanımefendi, o da Sydney'e akıl filan vermek için. Senin vereceğin akıl da eksik kalsın! Hiç Lisa'ya çekmemiş bu kız yeaaa.

‘’Ben tehlikeli değilim,’’ dedim nefes nefese.
Yüzünü benimkine yaklaştırdı. ‘’Benim için öylesin.’’   Syf 186

Bir diğer rahatsız edici olay ise kitabımızın dış katmanları ile ilgili. Okudukça göreceksiniz -ve ben de birazdan bahsedeceğim- Marcus Sydney tarafından -sonunda!- bulunuyor. Normalde saçlarının uzun olması gereken Marcus kapak çekimine gelirken saçlarını kestirip gelmiş sanırsam. Her ne kadar duyulmayacağımı bilsem de ''Biraz dikkat lütfen!'' demeden geçmek istemiyorum.
Bunu dışında Altın Zambak'ta bayılarak bahsettiğimiz ayraç ve posterlerden eser yok. Bu serinin büyük bir hayranı olarak hayal kırıklığına uğramadım desem yalan olur, neyse sağlık olsun.

Bu kadar ısınma yeter, şimdi gelelim esas konumuz olan kitabın içeriğine;

      

Mavi Büyü Altın Zambak'ın bizi fitil eden sonundan başlamıyor. Ama Sydney'in aklında her ne kadar istemese de sürekli Adrian ile ilgili sorular var. Simyacılar tarafından büyütüldüğü için Moroiler daha da doğrusu vampirler ile ilişki içine girmesi kesinlikle yasak! Bu yüzden Adrian ile arasına mesafe koymaya çalışan Sydney bu kitapta daha da zorlanacak. İlerleyen zamanlarda duygularını kabullenip kabullenmeyeceğini siz okuyun derim.
Ellerini tuttum. ‘’Ne zamandan beri gelecek için endişeleniyorsun?’’
‘’Doğru.’’ Bir an duraksadı. ‘’Sen yanımda oldukça hiçbir şeyden korkum yok…''  Syf 420
Bunun dışında Mavi Büyü'de Sydney'in başı gerçekten derttedir. Simyacılar'ın gerçek yüzlerini ortaya çıkarmak için Marcus'u bulma arayışına giren Sydney nihayet onu bulduğunda öğrendikleri karşısında şoka girer ve inanmak istemez. Fakat Marcus kendisine bazı deliller sunup Sydney'e Altın Zambak dövmesinin yüzünde bir kontrol mekanizması görevi gördüğünü iddia edip dövmeyi etkisiz hale getirebileceğini, karşılığında ise onun için bir görevi olduğunu söyler. Sydney doğru yolu bulmak ve gerçekleri öğrenmek istiyorsa bu görevi yerine getirmelidir.

Bir taraftan Simyacılar ve Marcus ile uğraşan Sydney diğer taraftan büyü güçlerini geliştirmek için öğretmeni Ms.Terwilliger ile çalışmak zorundadır. Üstelik iş ciddiye binmiştir, ortalıkta genç, kontrolsüz büyücü kızların ruhlarını ve güzelliklerini çalan bir cadı dolanmaktadır. Sıradaki hedeflerinden birinin Sydney olma olasılığı ise çok yüksektir. Bu yüzden Sydney hem kendini korumalı hem de genç, büyücü kızlara yardım etmelidir.








Okulda da Angelina ile başı dertte olan Sydney, atılması an meselesi olan Angelina'ya matematik öğretmeni ayarlamalıdır. Ayarladığı öğretmen ile Angel arasında gelişen ilişki ise bambaşka bir konu.

Peki bu kadar sıkıtı içindeyken kimden yardım isteyecektir? Tabii ki Adrian... Tüm bu olaylara çözüm ararken Adrian ile geçirdiği her vakitte duygularını sınayacak ve en sonunda nihai bir karara varacaktır.

      

Kitabın sonuna kadar her anı dolu dolu yaşıyorsunuz. Asla sıkılmıyor veya bunalmıyorsunuz. Sonunda ise her zamanki gibi büyük bir şok yaşıyor ve The Fiery Heart için daha da heyecanlanıyorsunuz.
‘’Benim hakkımda istediğini düşünebilir ya da yapabilirsin,’’ dedi Adrian, benim kendimle çelişen düşüncelerimden habersiz. Tuhaf bir şekilde sakindi. ‘’Ben seni umutsuzca sevmeye devam edeceğim.’’  Syf 30
Umarım siz de kitabı benim kadar beğenirsiniz! Puanım... belli değil mi? *-*


10 yorum :

  1. Sonunda okudun :D Sonu dehşetti ama değil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dehşetül vahşet desek şuna >.> Bu kadın niye hep böyle Ebru yaaaaaaaaaaaaaaaa T.T Bunu hep yapıyor >.<

      Sil
  2. ayyy Mervee bu yorumdan sonra atın beni uçurumlardann!!! :(( Ben daha alamadım bile bu kitabı. Güya sepette duruyor -.-
    Neyse ben Adrian aşkımla baş başa kalıyım biraz öyle takılırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah Fatma ! Bu kitap Altın Zambak'tan da daha güzeldi, kahretsin :D Kesinlikle gecikme canm ve sonuna hazırlıklı ol! Yine... T.T

      Sil
    2. Yapma yaa :(( Richelle hep böyle pis karı -.-
      Bekleşicez gene desene.... Bi de Artemis bu.... :((

      Sil
    3. Umarım fazla beklemeyiz T.T

      Sil
  3. Kitap Kurtçuğu31 Ağustos 2013 10:06

    ilk kitabı var mı ilk kitabın adı ne?? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Vampir Akademisi serisinin devam niteliğini taşıyor biraz. Vampir Akedemisi'ni okumadan bu seriye başlamanı tavsiye etmem. =) İlk kitabının adı Kanbağı, ikincisi de Altın Zambak.

      Sil
  4. Vampir Akademisinde Adrian karakterini hatırlayamadım bahseder misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer Adrian karakterini hatılamıyor iseniz baştan okumanızı tavsiye ederim =)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...