12 Ağustos 2013 Pazartesi

TATLI BELA - Jamie McGuire





Kitabın Adı : Tatlı Bela
Orjinal Adı : Beautiful Disaster
Yazar : JAMIE McGUIRE

Tür : Romance, New Adult, Youg Adult
Yayıncı : Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 428

GR Puanı: 4.24






Tatlı Bela... Bu kitap bitince aklıma gelen ilk şey ''Kahretsin ikinci kitap yok.'' oldu. Her şeyden önce Yabancı Yayınları'na bizi böyle güzel bir eser ile tanıştırdığı için teşekkür ediyorum.

Kitap gerçekten güzeldi. Şu ana kadar okumadığım için pişmanım. Olsun, geç olsun güç olmasın değil mi?

İlk olarak kitabımız konusunu çok güzel ilerletmiş. Okurken hiç sıkılmadım, bunalmadım. Ayrıca yazarımız kitapta vıcık vıcık bir aşk değil içten ve hayal edebileceğiniz kadar gerçekçi bir aşk işlemiş. Bu da beni kitaba bağlayan en önemli özelliklerinden. Bunun dışında karakterlerimizden Travis'i tanımayan kaldı mı? Şu seksi çocuk... Yazar öyle bir anlatmıştı ki sanırım tek çıkarabildiğim sonuç bu oldu :D Bilmiyorum, kötü çocuklara karşı hiç bir zaman zaaf oluşturamadım. Bu yüzden de Travis'e bayıldığım söylenemez. Abby ise çok daha aklı başında bir kız olarak kendini bana sevdirdi. Kısacası favori karakterim Abby oldu.

 

Kitabımızın konusuna gelirsek;

Abby Abernathy en yakın arkadaşı America ile evden kaçarak Eastern Üniversitesi'ne gelmiştir. Abby'nin kaçma sebebi arkasında bırakmak istediği karanlık bir geçmişi ve babasıdır. Abby'nin tek istediği artık farklı bir çevresinin ve farklı bir hayatının olmasıdır. Her ne kadar karanlık bir geçmişten kaçsa da hiç istemediği bir şekilde geceleri düzenlenen gizli boks turnuvalarının şampiyonu Travis'e aşık olacaktır. Travis ise kendinden son derece emin , tek gecelik ilişkilerin adamıdır. Bu yüzden ilk karşılaşmaları sırasında Abby Travis'ten etkilenmez.


Ancak Abby ile bir boks turnuvasında karşılaşan Travis için ise durum farklıdır. O Abby'nin kendisine olan ilgisizliğine aşık olmuştur. Psikopatlık derecesinde Abby'e bağlanan Travis'in tek istediği sevgili olmasalar bile arkadaş olmalarıdır. Abby bunu kabul eder ve zamanla iki genç birbirlerinden ciddi derecede hoşlanmaya başlarlar.
 Kitabımızın ilerleyen sayfalarında daha çok bu iki aşığımızın birbirlerine nasıl bir türlü kavuşamadıklarını okuyup çıldırıyor, her sayfada küfürler yağdırıyor ve son sürat okumaya devam ediyoruz. Ayrıca bu iki aşık yüzünden arada o kadar çok insan kaynıyor ki. :D Ağzı burnu kırılan mı dersiniz, aşağılanan mı dersiniz kimi ararsanız var yani. Özellikle Abby'nin şu sahte sevgilisi Parker.. Yazık oldu o çocuğa. Birazcık aklı olsaydı zaten Abby ile çıkmazdı derim. Yani kız Travisle arkadaş? Okulun hatta şehrinin en yakışıklı çocuğuyla? İlerde ne olacağı belli değil? Bilmem anlatabildim mi...


Bunun dışında bütün bir hikaye boyunca birbirini kovalayan çiftimizin bazı tavırları beni bunaltsa da genel anlamda güzeldi. Özellikle Travis'in dengesiz tavırları onu gerçekten de çekilmez bir hale getiriyordu. Dediğim gibi Abby çok daha gerçekçi, akıllı bir kızdı ve Travis'in birçok hatasını örtüyordu.
Şimdi Abby'i bu kadar övdüm ''Hiç mi eksik yanı yoktu?'' diyeceksiniz. Tabii ki vardı. Çoğu yerde ikileme düşmesi ve hatalarını tekrarlaması, Parker'ı sevmediği halde bir türlü bırakamaması gibi özellikleri hiç hoş değildi. Ona da arada sırada kitaba girip bi tane çarpasım geliyordu. :D Kısacası kitabımızda kimse mükemmel değildi hepsinin kusurları vardı. Zaten kitabı ilgi çekici kılan da bu özelliklerdi.

Ben bu bileziği çok sevdim *-*
Diğer yandan America ve sevgilisi Spencer. Onların da kitaba epey bir katkısı olmuştu. Çoğu yerde hikayeyi yürüttüler bile diyebilirim. America'yı gerçekten sevdim. Dostuna hakkıyla sahip çıkan bir kız. Spencer ise Travis yüzünden sürekli terk edilip hep iki arada bir derede kalan bir karakter. Ayrıca Travis'in kuzeni.

Kitabın sonundan da bahsetmek gerekirse ilginç bitti diyebilirim. Beklediğim gibi değildi ama güzeldi.

Genel itibariyle Tatlı Bela'yı okumanızı kesinlikle tavsiye ederim. İkinci kitap olan Walking Disaster'ı sabırsızlıkla bekliyorum. Bildiğim kadarıyla ikinci kitap Travis'in ağzından olacak.








6 yorum :

  1. zaten kitap manyağı oldum bu araar sürekli kitap alışverişi yapıyorum ve senin bu kitap yorumundan sonra buda eklendi alışveriş listeme çok teşekkürler güzel bir tanıtım olmuş sevdim :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ^-^ Tanıtımın etkili olduğuna sevindim *-*

      Sil
  2. Hoşgeldin tekrardan canım!! :*

    Bekleyeydin beraber Tatlı Bela'nın yorumunu yazardık :((
    Kitap bitince zaten direk "hani nerde 2. kitap yok mu?" gibi bi hallere düştüm ben ama yakında çıkıcakmış. Kapağını bu gün paylaşmışlar. İsmi hoşuma gitmese de yine içeriği daha çok ön planda benim için :D:D

    Bu arada yeni blog tasarımın çoook güzel olmuşş :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol tatlım *-* Paylaştılar mı, GÖRMEDİM O.o kesin mavili değil di mi T.T Ayrıca Tasarımı beğendiğine çook sevindim *-* Teşekkürler!

      Sil
    2. Mavili, kaslı :D "Ayaklı Bela" ..... Biz Yürüyen Bela'ya oy vermiştik gerçi ama o bakımdan biraz hayal kırıklığına uğradım :/

      Sil
    3. Gördüm T.T Neyse çıksın da :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...