25 Eylül 2013 Çarşamba

Ayaklı Bela - JAMIE McGUIRE



Kitabın Adı: Ayaklı Bela
Seri Adı: Beautiful #2
Orjinal Adı: Walking Disaster
Yazar: JAMIE McGUIRE
Tür: Romance, New Adult, Youg Adult
Yayıncı: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 463
GR Puanı: 4.24





Tatlı Bela'nın devamı niteliğinde olan, Travis'in ağzından dinlediğimiz, Ayaklı Bela bitti. Tabi biterken beni de bitirdi -.- Bu iyi anlamdaydı. :D Şu ana kadar gözümde çöküş yaşayan Travis bu kitapla benden yüksek bir puan alarak sezonu kapattı. Bu iki oldu :D *Bu aralar ki ilk şokum Henry'di! Travisle beraber ikinci şoku da yaşadım. N'oluyor tüm bu karakterlere yahu, içimi mi okuyorlar ne?!*
Neyse efenim kitaba diyecek bir lafım yok. Şimdilik. Fakat Abby'e sözüm çok!


“Beni öptüğünde, kalbim yavaşladı ve vücudumdaki tüm kaslar gevşedi. Ona ne kadar ihtiyaç duyduğum beni korkuttu.”
"Neredeyse her gece senin uyumanı seyrediyorum. Öyle huzurlu oluyorsun ki. Bende öyle bir huzur yok. İçimde her zaman kaynayan bir kazan gibi öfke, hiddet var - senin uyumanı izlediğim zamanlar hariç."
Tatlı Bela'da o ayıla bayıla bahsettiğim kişi *Abby*, bu kitapta bana saçını başını yoldurtacaktı -.- Yani, elden ne gelir, ben bu kızı böyle bilmiyordum ki!  İlk Ayaklı Bela'yı okusaydım Tatlı Bela'yı hayatta almazdım :D Evet, şu an Tatlı Bela yorumumu okuyanların ''Kafayı mı yedi bu ya?'' düşüncelerine cevaben; Tabii ki hayır, sadece hala kitabın etkisindeyim.'' demek istiyorum. -.-

Bunun dışında kitabımız Tatlı Bela ile baştan sona aynı. Tabii Travis'in ağzından ekstra konular var, e bu da kitabı daha bir ilgi çekici kılıyor. Bir taşla iki kuş misali.

 

Tam da Abby diyordum, unutturdunuz bakın! -.- Ya bu kız ne duygusuzmuş! Kitap boyunca Travis'ten Abby'e şöyle okkalı bir tokat bekledim hep. -.- Mıy mıy mıy.. Hem beni hem Travis'i tüketti! Ay bir de şu Parker denen çocukla çıkması yok mu! O çocuğa da çok pis gıcık oldum! Halbuki ilk yorumum da onu sevdiğimi söylemiştim! Eyvahlar olsun! Peki şimdi neden nefret ettim diye soracaksınız bana. Tatlı Bela'da aklanan paklanan Parker'ın bu kitapta ne kadar mendebur ve iğrenç bir yaratık olduğunu göreceğiz. Ekstradan.


“Uzun süre önce, karşıma bir kumru çıkana kadar akbabalardan besleneceğime karar verdim. Bir güvercin. Kimseye ayak bağı olmayan bir ruh; sadece kendi işi için endişelenerek etrafta dolaşan, kimseyi kendisi ile birlikte aşağıya çekmemeye özen göstererek hayatına devam etmeye çabalayan. Kendi şahsi ihtiyaçları ve bencil alışkanlıklarıyla. Cesur. Akıllı. Güzel. Tatlı dilli. Hayat boyu bağlanan bir yaratık. Sana güvenmesi için nedeni olmayana dek, ulaşılamaz.”
Kitabımız Travis'in annesiyle geçirdiği acı verici bir diyalog ile başlıyor. *Tamam tamam, anladım bunu her yerde okudunuz -.- ama ne yapayım, okumayanlar olabilir, hatırlatmak zorundayım V.V!*  Tabii kitap boyunca Travis'in kardeşleri ile olan ilişkilerini de daha detaylı okuyoruz. Hissettiği tüm o acıları ve duyguları birinci ağızdan dinlediğimiz için bizler daha da kahroluyoruz.


Dediğim gibi kitap Tatlı Bela'nın tekrarı. Yani bir kitabı bir kereden fazla okuyamayanlar için bu durum sıkıcı olabilir ama ben çoğu kitabı 2 hatta 3 kez okuyup tazelediğim için bir sorun çıkmadı. *Yahu deli filan değilim, :D sadece bazı kitapları çok seviyor ve okuduğum her kitaptan sonra not tutmayı sevmediğim için sürekli tazeleme yapmak zorunda kalıyorum V.V *

Kitabın sonunda yani EPİLOG kısmında ise şoke oluyor ağzınız açık okumaya devam ediyorsunuz. :D Yani şahsen ben öyle oldum. İçimden ''Vayy be Travis nerden nereye? '' diye bozuk plak gibi tekrarladım. Okuyanlar beni anlamıştır. Okumayanlar için ise ...

Tek diyeceğim gidin bu seriyi alın ve direkt başlayın. Sakın ''Ay Tatlı Bela ile aynı nası olsa, ben ilk Ayaklı Bela'yı okuyayım.'' demeyin. Alıyorsanız çiftli alın yoksa cidden boşuna okursunuz.
“Kabul et.”
“Hayır.”
“Hayır? Abby’ye aşık olduğunu inkar etmiyorsun anlamında mı yoksa kabul etmiyorsun anlamında mı? Çünkü her iki halde de, pislik herif, ona aşıksın.”
“…Yani?”
“BİLİYORDUM!” dedi Shepley.
Tatlı Bela puanım 4.5 ti. Ayaklı Bela'yı ise her ne kadar Tatlı Bela'dan daha çok sevsem de içimden 5 vermek pek gelmiyor. Nedeni ise yazarın bazı yerlerde anlatımı boğması. Tatlı Bela'da bu daha fazlaydı tabii. Bir de Abby'deki duygusuzluğun aşırılığı. Bu yüzden Tatlı Bela puanımı 4'e indiriyor ve Ayaklı Bela'ya 4.5
 veriyorum.







8 yorum :

  1. Hani dedin ya; " ama ben çoğu kitabı 2 hatta 3 kez okuyup tazelediğim için bir sorun çıkmadı. *Yahu deli filan değilim, :D sadece bazı kitapları çok seviyor ve okuduğum her kitaptan sonra not tutmayı sevmediğim için sürekli tazeleme yapmak zorunda kalıyorum V.V * " diye, nasılllllll anladım seni ve hislerimi yüksek sesle dile getirdin anlatamam. Ama eminim sen anlarsın T.T Bir de daha önce elinde gördükleri kitabı ikinci kez görünce sana da ucubeymişsin gibi bakıyorlar mı T.T Onlar ne anlar kieee!!! diye haykırmak istedim. <.<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha :D Duygularına tercüman olduğuma inanamıyorum :D Bir tek ben böyleyim zannederdim! Yalnız olmadığımı duymak çok sevindirici! *-*

      Sil
  2. Bende de bekliyor okunmayı :(( Ayy çok merak ettim sonunda noluyorr şimdi cıks cıks okumak şart! *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu var ya!!! Offff, yani Fatmam offf! *-* Bilmem anlatabildim mi :D

      Sil
    2. Hemde nasıl anladım ayyy başlıycam okumaya da işte bana bi kitap okuyamama sendromu mu artık ne haltsa o oldu... Şuan bişeycik okuyamıyorum :((

      Sil
    3. Zaman yay o halde canm :D Ne acele ediyorsun, sindire sindire oku ;)

      Sil
  3. Ayakli bela harikaydi ama günlerdir merak eidyorum Ayakli bela nin filmi cikicak mi ?????????????????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an için böyle bir bilgiye maalesef sahip değilim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...