14 Eylül 2013 Cumartesi

Eşleşme - ALLY CONDIE


Kitabın Adı: Eşleşme
Orjinal Adı: Matched
Bağlı Olduğu Seri: Matched #1
Yazar: ALLY CONDIE
Tür: Romance, Dystopia, Fantastic,

Young Adult
Yayıncı: Delidolu
Sayfa Sayısı: 352
GR Puanı: 3.75






Eşleşme.. Büyük bir beklenti içerisinde başlayıp ne yazık ki büyük bir hayal kırıklığına uğrayarak bitir(ebil)diğim bir kitap oldu kendisi. İnanın bu tip şeylere çok üzülüyorum. Bazı kitapları büyük bir heyecanla alıyor, aldığımız zamankinden daha da büyük bir heyecanla başlıyoruz, ve... Sonuç fos çıkıyor. İşte tam da bu nokta da insan sinir krizine giriyor, kitabı parçalayası geliyor. Aslında Eşleşme hakkında bahsedeceğim tonla şey var, hepsine değinebilir miyim emin değilim. Zamanı iyi kullanmak ve sizi de fazla sıkmamak adına başlıyorum.
''...Cam bir fanusa hapsolmuşum; onu kırmak ve dışarı çıkarak nefes almak istiyorum ama canım acır diye çok korkuyorum.''
İlk olarak kapağa değineceğim. Orjinalliğine sözüm yok, bu konuda Delidolu bizleri çok mutlu etti, fakat..! (İlla bir fakat gelecek -.-) Kitap dediğiniz biraz ele avuca sığmaz tipte olsa hani fena da olmaz. Veya ciltlenmiş olsa ve o yağ gibi kayan yüzeye dokunarak biz okurlar biraz haz alsak? ( Tamam sapıklığı bırakıyorum. >.> )

Şunun güzelliğine de bir bakın *-* Tam olarak bundan bahsediyordum işte T^T
Gri kapağın da hoş gözükebileceğini söylemiş miydim?
Hadi dış görünüşü mörünüşü de bırakalım, ( ki inanın daha görünüşten puan kırmadım. -.- Bi de kırsaydım ... ) kitap beni daha en baştan kaybetti! Bir giriş yaptı ki anlatamam. Zihnimde gezişen minik kitap kurtları ''Okumaaaaaaa !!!!'' diye çığlık attı resmen! Konuyu kavrayamadım bu bir, okuyorum okuyorum sonra bir bakıyorum ki zihnim okumamış! Haydaaa, tekrar başa sarıyorum, bu da iki. Belli bir süre sonra zaten pes edip kitaba boş boş bakmaya başladım -.-  Bu da üç!

Üç adım sonunda Eşleşme'ye beni iten ne oldu inanın hatırlamıyorum. Ama devam ettim. Bekliyorum ki kitap canlasın. Yani ne aksiyon manyağıyım ne de kanlı savaş... Ama kitap mıy mıy mıy ... 100,150,200 kitap bitti bitiyor kız ''Daha yeni duygulanmaya başlamıştık, kahretsin.'' moduna büründü. O_o Ben haliyle şok tabii.

''Peki bu kitabın hiç mi iyi yanı yok, neye puan verdin sen be kadın!'' diye sitem eden arkadaşlarımı duyar gibiyim. V.V Tabii ki vardı. Distopya yönü çok çok iyi işlenmişti. Kitabın içindeki dünyada gerçekliği unutup kaybolabilirsiniz. Sadece yazarın yarattığı dünya için bile okunur bu kitap. Bunun dışında sonlarını iyi bağlamıştı ve romantizmi işleyiş tarzı da fena değildi. Belli yerlerdeki konu geçişlerinden bahsedemesem de beğendiğimi söylemek isterim.


Şimdi gel gelelim konumuza;

Cassia toplumu hiçbir zaman yargılamamış ve asla elindekinden fazlasını istememiştir. Buna ihtiyaç da duymamıştır zaten. Ta ki eşleşme yemeğine kadar. Eşleşme yemeğinde, gelecekteki eşi seçilen çocukluk arkadaşı Xander, Cassia için büyük bir süpriz olmuştur. Çünkü bu, toplumda çok nadir rastlanan bir durumdur. Bu olayın verdiği heyecanla eşlerini tanımak için verilen mikro karta sıkı sıkı sarılan Cassia , izlemek için taktığı kartın ilk açılışında kendi eşi yerine, bambaşka bir yüz ile karşı karşıya gelir. 

Tabii bu olay üzerine Cassie şoka girer. İki eşinin olamayacağını biliyordur, ayrıca toplum asla hata yapmazdır. Peki o halde buna sebep olan olay nedir? Üstelik Cassia karşılaştığı yüzü de çok iyi tanımaktadır. Gördüğü yüz de Cassia'nın eski bir çocukluk arkadaşıdır. Bu olanların ertesi günü toplum görevlileri Cassia'yı ziyaret edip, bu olayın bir hata olduğunu ve böyle bir şakayı yapan kişiyi en kısa zamanda bularak cezalandıracaklarını söylerler. 


Adımı bağırıyor. ''Cassia!''
Ağzından çıkan o tek kelimeyle bana duymam gereken her şeyi söylüyor: Beni sevdiğini. Korktuğunu. Ve dün tepede bana veda etmeye çalıştığını.
Cassia yine bir ihtimal ekrandaki kişinin gerçek eşi olup olmadığını sorar ve aldığı cevapla daha da şoke olur. Ekrandaki tanıdığı çocuk, yani Ky, bir ihtilalci statüsündedir ve asla evlenemeyecektir. 

Tüm bu olanlardan sonra toplumu yargılamaya başlayan Cassia aslında bazı şeylerin hiç de göründüğü gibi olmadığını fark edecek ve tüm koyulan kuralları teker teker yıkacaktır. Üstelik Ky'a duyduğu arkadaşlık ilişkisi zaman içerisinde aşka dönüşecektir.

Dediğim gibi kitap benden geçer bir not alamadı. ''Seriye devam eder miyim?'' sorusuna ise belli bir cevap veremeyeceğim. Şimdilik belki deyip geçiştirmek istiyorum. Serinin bir diğer iki kitabı ''Yol'' ve ''İsyan'' ise çok yakında okuyucularla buluşacak.


Son olarak puanımı veriyor ve sizi trailer ile baş başa bırakıyorum! *-* 



*İki trailer veriyorum, ikincisi Crossed kitabının trailerı olarak gözüküyor. Hem öyle, hem de değil. Çünkü Eşleşme'nin son sayfalarını konu alarak yapılmış ve size herhangi bir spoiler vermiyor. Okuyanların izlemesini tavsiye ederim. Okumayanların da tabii.. *-*









Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...