29 Ekim 2013 Salı

Dengesiz Bir Aşkın Anatomisi - DUYGU ÖZLEM YÜCEL




Kitabın Adı: Dengesiz Bir Aşkın Anatomisi
Yazar: DUYGU ÖZLEM YÜCEL
Tür: Romantik, Dram
Yayıncı: Destek Yayınevi
Sayfa Sayısı: 270








Ne kadar zaman oldu ben bu kitabı okuyalı? Bir ay olmuş mudur? Hm… Belki. Peki yorumunu neden beklettim diye sorarsanız tamamen tembellik. :D Hemen kızmayın -.-  bekleseydiniz araya bir ‘’çünkü’’ atacaktım.  

Öhöm! Çünkü kitap hakkında yazmak istediğim çok şey vardı ve ben ne zaman pc başına otursam bu kadar satır okunmaz diyerekten silip silip bozdum yorumumu  -.- Sırf sizin için yani. Neyse bugün de en nihai kararımla beraber yaz artık şu yorumu diye baskı yaptım kendime. Sonuç; yazıyorum. :D

İlk olarak; kitap çok güzeldi. Fakat ben istediğim derecede tadına doyamadım. Sağolsunlar blog arkadaşlarım neredeyse sonunu bile söyleyecek kadar ipucu verdiler. :D Hal böyle olunca az çok tahmin yürüterek bitirdim kitabı ki bu şekilde okumaktan hiç hoşlanmam. Ama bu haksızlığı ben size yapmayacağım! Merak etmeyin. :D

Bunun dışında türk yazarlarımız hiçbir zaman ilk tercihim olmamıştır. Ama Duygu Özlem Yücel’i okuduğumdan beri birçok türk yazara elimi attım. Sağolsun bu ‘’fobi’’ yi  yenmeme yardımcı oldu kendisi. Ayrıca yazarımızı çok samimi bir insan ve çok tatlı ve ilgili! Evet, evet kendisini tanıyorum. :D Çatlayın da patlayın :P

  

Kitap benim elimde bir günde bitti. Zaten diyaloglardan ziyade daha çok duygulara yer vererek içinde geçen saf aşkı  (sizi sıkmayarak) cümlelere dökmeyi deneyen ve bu konuda da fazlasıyla başarılı olan bir kitap. Özellikle baş karakterimiz Aslı’nın düşüncelerini okurken kitabın kurgu olduğunu unutabilirsiniz.
Şimdi biraz da konusundan bahsedelim;

Aslı kendi deyimi ile genç, deli dolu, sabırsız ve bir o kadar da çabuk sinirlenip çabuk sönen bir insandır. Gittiği bir iş görüşmesinde uzunca süre toplantı salonunda bir ‘’koyun’’ misali bekletildiğini düşündüğü an hışımla fırlayarak yönetici ile bizzat görüşüp hadlerini bildirmek ister.  Ve işte o anda hayatının dönüm noktası olacak insanla, Can ile, karşılaşır. Tabii ki Aslı ilk başta Can’ın yönetici olduğunu bilmiyordur, aralarında geçmiş olan laf sokma yarışı ve tartışma da bunun en büyük kanıtıdır.

Tabii kader bu ikilimizi karşılaştırmıştır fakat bir daha ayırmaya da niyeti yok gibidir. Aslı’nın arkadaşları ile gittiği Bodrum tatilinde ikili tekrar karşılaşır. Bundan sonra ise fırtınalı aşkları başlar.

Ne demişti Halikarnas Balıkçısı Bodrum için:

Yokuş başına geldiğinde Bodrum'u göreceksin.
Sanma ki sen, geldiğin gibi gideceksin.
Senden öncekiler de böyleydiler
Akıllarını hep Bodrum'da bırakıp gittiler.
Doğruydu! Ama ufak bir farkla…

Ben sadece aklımı değil; ruhumu, kalbimi, benliğimi ve hayatımın eski halini de Bodrum’da bırakacaktım… (Syf. 35)
Roman, sonuna kadar kendini öyle güzel ilerletiyor ki, farkına bile varmadan gözleriniz dolup ağlayabiliyorsunuz. İkili için başlayan bu fırtınalı aşk ise ilerleyen vakitlerde kendini hüzne ve aşk acısına bırakıp hiç beklenmedik bir sona doğru sürüklüyor sizi.
İlk defa ona karşı sessiz kalmamış ve canımı yakacak bir hareketi onaylamamıştım. İlk kez susmuyordum ve bu isyan duygusu biraz olsun içime su serpiyordu.
Belki de tanıştığımız günden beri ilk defa ona ne yapması gerekenin ne olduğunu söylüyordum, hem de bu kadar çaresiz hissettiğim bir anda… (Syf. 202)
Birçok yerde Can ile Aslı arasında gidip gelecek, kime hak vereceğinizi bilemez hale geleceksiniz. Kimi yerde ise kitabın gizemine öyle bir tutulacaksınız ki kitabın sonuna gelene kadar çıldıracaksınız. Aslı için her şeyini feda etmeye hazır bir Can bulacaksınız en sonunda. Aslında farkında olmadan birçok şeye katlandığını göreceksiniz Aslı için.

Kitap boyunca Aslı’nın yaşadıkları ise bambaşka bir melodram. Kendisini sonuna kadar açtığı adamın ona karşı sakladığı sırlar ve gizemler bir noktadan sonra çığrından çıkaracaktır Aslı’yı… Dedim ya hüzün ve aşk bu kitabın ana temaları.

 

Size tavsiyem son sayfalarda etrafınızda insan olmasın ve elinizde peçeteniz bulunsun. 
Kendinizi tahmin bile edemeyip büyük bir şok içinde kalacağınız sona hazırlayın.




4 yorum :

  1. bende okumak istiyorum bu romanı:))

    YanıtlaSil
  2. Bu kadar güzel bir yorumdan sonra bende kaçırmasam iyi olacak :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...