4 Ekim 2013 Cuma

Eğer Yaşarsam - GAYLE FORMAN




Kitabın Adı: Eğer Yaşarsam
Orjinal Adı: If I Stay
Bağlı Olduğu Seri: If I Stay #1
Yazar: GAYLE FORMAN
Tür: Romance, Dram, Young Adult
Yayıncı: Pegasus
Sayfa Sayısı: 254
GR Puanı: 3.99






Nerden başlasam, nasıl yazsam, inanın hiçbir fikrim yok. Bu kitap aklımı başımdan aldı! Bu yüzden size ilk olarak konusundan bahsedeceğim ve arada konu ile beraber kendi görüşlerimi sunacağım *-* Hadi başlayalım! ( Ne hızlı bir giriş yaptım ama.. -.- )


Mia elinde olanların zerre kadar farkında olmayan ve yaşadığı birçok durumdan şikayet eden baş kahramanımız. Aslında kendince haklı sebepleri var. Tıpkı bizim gibi. Bu noktada Mia ile aynı duyguları paylaştım. Aslında farkında olmadan birçok şeyden şikayet ettiğimizi düşündüm kitabın sonuna kadar.
Tabii Mia bizden ayrı olarak, sonradan farkına varacağı tüm kıymetli çevresini bir gün, bir saniyede kaybedecektir.


O sabah kar yüzünden tatil olan okulları ve işi fırsat bilerek, evden ayrıldıklarında Mia'nın hayatı 180 derece değişecek ve hatta hatta artık bir hayata bile sahip olamayacaktır. Feci derecedeki o trafik kazasını geçirdikleri an kendini bedeninin dışında bulan Mia, yaşadıklarını bir rüyadan ibaret sayacak ve uyanmaya çalışacaktır.

Tabii bunların hepsi gerçektir. Kaza anının ve Mia'nın uyanışının ne kadar önemli olduğunu daha sonra kitabın sonundaki yazarla röportajdan öğrenebilirsiniz. Bana göre kazanın gerçekleştiği ve o andan sonra yaşadığı şokla beraber uyanan Mia, gerçekten olabilecek en güzel şekilde yazılmış/yansıtılmıştı.
"Artık bu dünyaya ait olduğumdan emin değildim. Uyanmak istediğimden de." Syf 163
Neyse konumuza dönelim. Bu kazadan sonra Mia kendi bedenini hastahaneye götürülüşünden ameliyatına kadar her şekilde takip eder. Zaten annesi ile babasını kaza anında kaybetmiştir. Bu yüzden de artık tek sığınağı kendi bedeni ve yaşam mücadelesi veren küçük kardeşi Teddy'dir.

Kitap buyunca sürekli geçmişe dönüyor ve zaman içerisinde karşılaştığımız karakterlerin aslında Mia için neler ifade ettiğini öğreniyoruz. Buna annesi, babası, kardeşi, arkadaşları.. gibi birçok kişi de dahil.

Mia'nın yaşadığı bunca olaydan sonra beklediği tek bir kişi kalmıştır, o da sevgilisi Adam. Aslında Mia'nın yaşama bağlanıp bağlanamayacağına karar verirken en çok göz önünde tutacağı kişi olacaktır Adam.



Kitabın sonuna kadar Mia'nın yaşam veya ölümden hangisini seçeceğine dair en ufak bir fikriniz bile olamayacak buna emin olun. Bu da işin en güzel noktası. Ne yalan söyleyeyim kitabın sonunda Mia geleceğini düşündüğü an gözyaşlarımı tutamadım. Kitabın son 5-10 sayfasında evet ağladım. Kitaplarda ağlamak benim için bir ilk değil fakat Eğer Yaşarsam da farklı olarak kendimi düşünerek ağladım. Bir nevi empati kurdum. Bu da beni olması gerektiğinden daha fazla üzdü.

Kitaptan 1 puan kırmamın sebebi ise geçmişe dönük anlatımların, bazı yerlerde beni bir hayli boğmuş olmasıydı.



Şimdi size tavsiyeme gelirsek; hazır ikinci kitap da ön siparişteyken bu seti alıp başlayın. Çünkü inanın bu kitap size farkına varmadığınız birçok şeyin kıymetini ve aslında hiçbir değeri olmayan dertlerimizin ne kadar basit çözümlenebileceğini öğretecek.

Son olarak sizlere kitabın hikaye sonrası kısmından bahsetmek istiyorum. Bu güzel hikayeden sonra üç bölüm daha okuyabilirsiniz. Bunlar;

Hikayenin Ardındaki Hikaye
Müziğin Ardında
Yazarla Röportaj

Bu bölümlerden sonra öğreniyoruz ki kitabımızın bir de filmi çıkacakmış! Filmin hakları Summit Entertainment tarafından satın alınmış. Bize de bu noktadan sonra merakla beklemek düşer. ;)










6 yorum :

  1. Ben de Evim dergisinde tanıtımını görmüş ve merak etmiştim.
    Bu yapıcı kitap yorumunuz sayesinde kitabı almaya karar verdim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim! Umarım benim kadar beğenirsiniz =) Bu güzel yorum için ayrıca teşekkürler!

      Sil
  2. Yorumdan sonra direkt at sepete! Valla bu gidişle yorumlarını okumuycam merve :D Çok kıskanıyorum *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol güzelim :* Ben de seni *-* Karşılıklı!

      Sil
  3. 2.kitabın türlçe edisyonu ne zaman çıkacak biliyormusun? Eğer Yaşarsamı okudum devamını düşünemiyorum bile!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuoku.com da 7 Ekim'de satışa çıkacak. 7-10 Ekim sonrası tüm kitapçılarda bulabileceğinizi düşünüyorum. =)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...