23 Ekim 2013 Çarşamba

Umutsuz - COLLEEN HOOVER / Konuşan Kitaplar



Kitabın Adı: Umutsuz
Orjinal Adı: Hopeless
Bağlı Olduğu Seri: Hopeless #1
Yazar: COLLEEN HOOVER
Tür: Romance, W.F. , New Adult,

Young Adult, Drama
Yayıncı: Epsilon
Sayfa Sayısı: 429
GR Puanı: 4.51





İnanın şu an ellerim tir tir titriyor. Bu yorumu nasıl yazacağımı düşünme fırsatı bulamadan oturdum bilgisayar başına. Nereden başlasam nasıl sonlandırsam inanın hiçbir fikrim yok. Sanırım ilk olarak kitabın bana çok ağır geldiğini belirtmekle başlayacağım. Yanlış anlamayın kitaba vereceğim puan 5, fakat kitaptan sonlarına doğru o kadar darbe yedim ki, şok üstüne şoku kaldıramadım. Zaten size vereceğim tavsiyelerden biri sakın ha sakın tüm kitaptan bihaber olan arka kapak yazısına ve ilk 200-300 sayfanın aşklı meşkli gidişatına bakmayın.



Dedim ya bir andan sonra tüm okuma yeteneğinizi kaybedip benim gibi kitlenebilirsiniz. Ben bile bir süre sonra ne okuduğumu anlayamaz oldum. :D Bünyem üst üste olan tüm şokları kaldıramadı.
Umutsuz böylece hayatımda koca bir iz bırakan romanların 1 numaralı (ciddiyim..) tahtına kuruldu. Üstelik sarsılmaz bir şekilde. Bu yazarlar bizlere acımıyor derken kastettiğim nokta tam olarak buydu. Yani bari böyle bir son yapacaksınız önceden yapılan bir ön hazırlık fena olmazdı. ._.
Başını bana doğru eğip gözlerini kıstı. ''O kadar erken uyanmayı ne kadar istediğimi bilemezsin.'' Bana gamzeli gülücüklerinden birini daha attı ve bayıldım.

Hayır... gerçekten. Bayıldım. ( Syf.57 )
Neyse efenim, sonuç itibariyle bu kitabı okumanızı gerçekten tavsiye ederim. Yani, şimdi kalkıp da kitapta geçen basit iki üç durum için yazdığımı düşünmeyin bu sözleri. Birçok şok edici kitap okudum ve etkisinde kaldım elbet ama bu kitap bambaşkaydı. Alın, okuyun ve lütfen alta kısada olsa düşüncenizi içeren bir yorum bırakın! Çünkü sizden de duymak isterim düşüncelerinizi. Öf cidden feci etkilenmişim değil mi? :D Neyse yavaş yavaş konuya değineceğim, bana kalsa konudan bahsetmem bile çünkü konuyla son yaşananların uçurum derecede farklı olduğunu kendi deneyimlerimden biliyorum.

İlk olarak size baş karakterimiz Sky'dan kısaca bahsedeyim. Sky beş yaşındayken anne diye hitap ettiği Karen tarafından evlat edinilmiştir. Karen'ın anlattıklarına göre de Sky'ın gerçek annesi ölmüş babası ise onu terk edip gitmiştir. Zaten Sky babasını hayal meyal hatırlamaktadır. Geçmişe dair her şeyi ise tamamen unutmuştur.



Kendi içine kapanık olan Sky hayatı boyunca evde eğitim görmüştür, ancak lise hayatının son senesi en yakın arkadaşı Six'in de ısrarlarıyla devlet okuluna yazılmak için Six ve Sky Karen'ı ikna etmişlerdir. Hıı bu arada, evde tüm teknolojik aletler de yasaktır. Bilgisayar olsun telefon olsun hepsi ama hepsi yasaktır. Karen bunları tamamen zararlı ve tembelleştiren aletler olarak düşündüğü için yasaklamıştır. Sözde.
''Hope ve Les,'' dedi sessizce. ''Hopeless (Umutsuz).'' Tekrar gülüp ayağı kalktı. ''Duyuyor musunuz?'' diye bağırdı ellerini ağzının etrafına koyarak. '' İkiniz umutsuzsunuz!'' ( Syf. 267 )
Kusursuz bir hayatımın olmasını dilemeyecektim. Hayatta insanı yere yıkan şeyler birer sınavdı, pes edip yerde kalmakla silkelenip yere düşmeden önce durduğundan daha dik bir şekilde ayağa kalkmak arasında bir seçim yapmaya zorluyorlardı. Ben dik durmayı seçiyordum. Bu hayatın benimle işi bitene kadar muhtemelen birkaç kez daha yere düşecektim, ama asla pes etmeyeceğimi garanti ediyordum. ( Syf. 419 )
Tabii Sky son senesinde ilk kez devlet okuluna gideceği için çok heyecanlıdır, sadece tek bir pürüz vardır, o da son dakikada çıkan bir değişim programı ile Six'in okyanus aşırı bir ülkeye gönderilmesi. Sky bu konuda ne kadar üzülse de belli etmemektedir. Zaten genel anlamda ifadesiz bir kızdır. Pek böyle şeylere kafayı takan, taksa da asla ama asla belli etmeyen bir insan olur kendisi. Bu durumları sergilemesinde ise geçmişinin payı büyük.

Sky okula başlar başlamaz anında yayılan kötü şöhreti (Sky şimdiye kadar herkesle çıkmıştır ama asla cilveleşmekten ileri gitmemiştir. Yine de dedikodular farklı yöndedir.) yüzünden alay konusu olduğu yetmezmiş gibi bir de hiç beklemediği bir anda hiç beklemedik bir kişiliğe sahip Holder ile tanışır. Holder hem hareketleri hem de bakışları ile Sky'ın ayaklarını ilk görüşte yerden keser. Halbuki Sky daha önce asla böyle bir şey yaşamamıştır. Çıktığı/çıkmadığı erkeklere karşı hiçbir zaman böyle duygular beslememiştir. Şu ana kadar.



Holder için de durum farklı değildir, hatta Sky'ı gördüğü ilk andan itibaren onunla tanışmak ister. Adını öğrenmek için binbir türlü numara çeker. Nedenini ise söylemez. Hikaye boyunca Holder'a resmen aşık oldum. Gerçekte böyle bir erkek varsa lütfen gelsin ve bulsun beni. :D İlerleyen ilişkileri boyunca Sky'ı üzmemek için elinden geleni yaptı. Tabii Sky da Holder için birçok şey yaptı. Kısacası ikisinin aşkları tüm zorluklara üstün geldi diyebiliriz.

Sizi ilk görüşte aşka inandırmaya çalışan Umutsuz ilerleyen satırlarda aslında normal bir aşk hikayesi ile arasındaki bariz farkı sunuyor bize. Günümüzün kitaplarından çok daha farklı ve gizem ile aşkı bir arada işleyen enfes bir kitap okumak isterseniz buyrun size Umutsuz.

 

Bu kısımlardan sonrasını size anlatmak için her ne kadar yanıp tutuşsam da kitabın içinde gizlenen gizemi okuyarak çözmenizi isterim. Aslında Umutsuz için yazılacak o kadar fazla şey var ki... Karen olsun Holder olsun Sky ve daha birçok kişi var anlatılması gereken. Sizden kitaba başladığınız an hepsinin yavaş yavaş kendiliğinde tanıtıldığını görmenizi istiyorum. Umarım siz de benim bağlandığım kadar bu kitaba bağlanır ve yılmadan okumaya devam edersiniz. Bu güzel seriyi bizlerle paylaşan Epsilon' büyük teşekkürlerimi sunuyorum. Peki ya yazar? ona söyleyeceğim tek şey var; inanılmazsınız. 




10 yorum :

  1. İnan bana kitabı okuduğumda bende böyle hissediyordum. Benim içinde çok başkaydı. Bambaşka bir kitap bu ya :D İnsanın içine işliyor resmen. Söylenecek söz yok bu kitap için insan kitabı anlatmak için yeterince iyi cümleler kuramıyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, ilk yazdığımda hislerim seninkilerden farksızdı :) Gerçi hala öyle cümleler kuramıyorum :D

      Sil
  2. ben tam bır günümüz Kitap fanı oldugumdan bunu da okuma gereği duydum ve SONUÇ IYI KI OKUMUŞUM oldu. Yaklaşık 6 saatte bitirdim ve sonunda kendimi Herkese okuyun derken buldum. Okusunlar ki onlarla konuşup hope ve Deanin mükemmelliğini anlatabileyim buraya yazmamın sebebi de bu çok şey yazdım kusura bakmayın:d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, ellerinize sağlık. :) Yorumunuz için teşekkürler!

      Sil
  3. Bence oldukça etkileyici bir yazı yazmışsın, kitaba zaten anlatışınlada aşık oldum, gerçekten bu kitap çok harik a galliba, neyse bu kitapta artık listeme girdi ve en kısa zamanda alacağım yormun çok yardımcı oldu ,, çok teşekkür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım sen de benim kadar memnun kalırsın kitaptan :) Kesinlikle ilk tavsiyelerimdendir kendisi. <3

      Sil
  4. Bu kitabı indirebileceğim bir site var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef e-kitap olarak satışta değil.

      Sil
  5. Benim okuduğum en iyi kitap listesine girer. Senin hissettiklerinin aynısını hissettim. Kitap bitti bir boşluk, göğsümde bir yanma, gözlerimde batma hissi... O kadar etkiledi ki... Ve ikinci kitabını (Yani Holder'ın ağzından anlatılan kitap! ) alacağım!!!!! Sen de al. ;) Yeni Bir Umut adı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, biliyorum =) Eminim Holder'ın ağzından anlatılan bizi daha da etkileyecek. Bu güzel yorum için teşekkürler ^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...