11 Kasım 2013 Pazartesi

Araf - JAMIE McGUIRE // Konuşan Kitaplar



Kitabın Adı: Araf
Orjinal Adı: Providence
Bağlı Olduğu Seri: Providence #1
Yazar: JAMIE McGUIRE
Tür: Romance, Paranormal, Young Adult
Yayıncı: Yabancı
Sayfa Sayısı: 498
GR Puanı: 4.08






İnanılmaz bir kitap daha bitti. Yine. Tamam, bir saniye. İlk olarak derin bir nefes almalı ve konuya Jared ile başlamalıyım! Neden bazı karakterler bu kadar çekici olmak zorunda ki? Neden!? Şimdi siz de benim gibi derin bir nefes alın ve bu kitabı okumaya başladığınız an aklınıza gelmiş tüm düşmüş, düşmemiş melekleri silin. Sonra da Jared’a aşık olun! Ama sakın bana söylemeyin! Yoksa sizi uykunuzda boğabilirim. :D 

Pekala, işin en tatlı kısmına daha sonra tekrar değinmek üzere geçiyorum. Ve karakter aşkından ziyade kitapla ilgili yorumuma başlıyorum. Biliyorsunuz ki (ya da bilmiyorsunuzdur veya dikkat etmemişsinizdir.) benim ‘’tür’’ alanım paranormal ve fantastik. Fantastik (yahut paranormal) türe ait duyduğum bu aşk LAURA (Peter Freund) ve Elyon Ülkesi (Patrick Carman) serileri ile uzun süre önce başlamış olup bunca zamandır devam etmektedir. Bu sebeple şu ana kadar türkçe edisyonlu okumadığım (yanılmıyorsam) ‘’düşmüş melek’’ ya da sadece ‘’melek’’ temalı kitap bulunmamaktadır.. Bu yüzden Araf ile diğer romanlar arasında oldukça büyük farklar olduğunu söyleyebilirim. Araf kurgusu olsun gidişatı olsun her şeyi ile beni etkiledi. Özellikle yazarımızın Jamie McGuire olması beni kitapta kötü çocuk karakteri olacağına inandırmıştı. Fakat hiç de öyle olmadı. Usta yazarlık bu olsa gerek ki Jared bir ‘’bad boys’’ tiplemesi değildi. Ve çok da güzel yansıtılmıştı bu. Genellikle paranormal kitaplarda %99.9999… olarak görülen klasik, bencil ve kendini beğenmiş erkek meleklerden sıkıldıysanız bu kitabın tam da size göre olduğunu düşünüyorum. 

Tabii bir kitapta ne kadar iyi bir karakter varsa mutlaka onun eşinin sakat bir tarafı vardır. Burda da baş karakterimiz olan (şu an sinirden kızın adını unuttum :D) Nina (hatırladım.) kitap boyunca çıldırttı beni. -.- Yani hayatımda bir Bella iki bu kız intihar sebebim olabilirdi. Çok ciddiyim. Okuyunca bana hak vereceğinize inanıyorum! 
Jared'ın gözleri tıpkı deniz gibi masmavi olmuştu. ''Seninle evlenmek için dünyanın sonuna bile giderim.''
Syf. 390
'' Eğer birazcık daha az bencil olabilseydim... bir kenara çekilebilirdim Nina. Kenara çekilip birlikte olman gereken kişiyle birlikte olmana izin verebilirdim. Bütün o aptalca hatalarıma rağmen, hala seni mutlu edebileceğimi düşünüyorum. '' Syf. 261 
Tamam, evet her kız ikileme düşer ama göz göre göre bazı şeyler de yapılmaz değil mi? Yok ama hanımefendi illa dediğim dedik. Bu yüzden yapacak. Bilmiyorum, yurt dışında kızlara ne yedirip içiriyorlar da bu hale geliyor bunlar. Neyse, içimden bu kızın karakter analizini filan yapmak gelmiyor. (Daha ne kaldı zaten, demediğini bırakmadın diyenleri duyar gibiyim . -.- ) Siz olmasanız bahsini bile etmezdim. Ama mecburiyet işte.

      
En iyisi ben konuya geçeyim, böylece stresim biraz da olsa azalsın.

Bahsetmiş olduğumuz baş karakterimiz Nina hayatta en çok sevdiğinin yani babasını ölümü ile sarsılıp tüm alıcılarını dünyaya karşı kapattığı esnada onunla tanışır. Şimdiye kadar tanıdığını hissettiği fakat daha önce asla görmediğine emin olduğu o kişiyle. Jared’la.. Nina’nın Jared ile karşılaşma anı pek de ‘’planlanmış’’ ve ‘’zamanında’’ olmasa da Nina Jared’a ilk görüşte aşık olmuştur. Jared için ise durum çok farklıdır.

Nina karşılaştıkları andan itibaren günlerini sürekli Jared’ı düşünerek geçirmiştir ve Nina artık her yurttan ayrılışında Jared ile karşılaşmaktadır.

Bu bir süre böyle devam eder ve ikili kaynaşır. Ama Nina zaman ilerledikçe Jared ile ilgili bilmediği birçok gerçeği öğrenecek ve hatta hatta babasının aslında tanıdığı kişi olmadığını keşfedecektir.


Dediğim gibi Nina tüm kitap boyunca Jared ile gezdi tozdu. Ama ortaya Nina’nın okulda grup çalışmasından tanıdığı Ryan çıktıkça da kafası allak bullak oldu. Ve ben de işte bu noktada sinir oldum. Jared gibi bir çocuğa yapılacak şey değil bunlar! Şimdi spoilere gireceği için Jared hakkında pek bilgi veremesem de az çok melek olduğunu tahmin ettmişsinizdir yani? Di mi?

Nina yanılmıyorsam kitabımızın 200-300 sayfaları arasında öğreniyordu Jared’ın melek olduğunu. Ya da melez melek diyelim biz buna. Çünkü (aman ya, azıcık spoilerdan bişi olmaz -.- ) babası gerçek bir melek olan Gabriel annesi ile evlenebilmek adına birçok şeyden vazgeçmiştir. Bunun sonucunda Jared yarı melek olarak doğmuştur.
Jared zafer kazanmış gibi gülümsüyordu. '' Mucizemiz için kabusla savaşmamız gerekmiyordu. Sen Nina... Benim mucizem sensin. Her zaman sendin. '' Syf. 492
E bir de kardeşleri var tabii. Tam bir baba kızı olan Claire ile 11 yaşındaki erkek kardeşi Bex. (Nina ise tek çocuktu.) Jared için durum farklı demiştim hatırlarsanız. Kafanız karışsın istemem ama Jared Nina’nın aksine onu uzunca bir süredir zaten tanıyor ve izliyordur. Peki nereden?

Bu cevabın keşfini size bırakıyorum!

Benim punıma gelirsek. Yazarın bazı şeyleri sürekli tekrar etmesinden kaynaklı yaşadığım sıkıntıyı göze alırak yarım puan kırıyor ve 4.5 diyorum. ;)

Zaten bu kitap sadece Jared için bile okunabilir. :D Tabii benim gibi romantik,hassas ve korumacı erkek karakterleri seviyorsanız!


4 yorum :

  1. Yahu kitap listemde zaten bir sürü kitap vardı bir de bu çıktı başıma. Hem melek hem romantik bu yazıyı okuyup kitabı almamak imkansız sanırsam. İlk siparişimde alacaklarım listesinde başta yazıyor adı. Jamie yine harikalar yaratmış demek ki. Teşekkürler, kitaplı günler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha :D Evet, maalesef gerçekler acı ve bu kitap için paraya kıyılır diyorum! İnanın pişman olmazsınız *-* Ben teşekkür ederim! *-*

      Sil
  2. Jared yepyeni bir furya yaratacak ya ! Adamın her cümlesi olay :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canm. :D Herkes Jared'ı konuşacak artık -.- Kıskanmadım.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...