1 Kasım 2013 Cuma

Aynı Yıldızın Altında - JOHN GREEN




Kitabın Adı: Aynı Yıldızın Altında
Orjinal Adı: The Fault In Our Stars
Yazar: JOHN GREEN
Tür: Romance, Young Adult, Drama
Yayıncı: Pegasus
Sayfa Sayısı: 317
GR Puanı: 4.50






Öleceğini bildiğin halde yaşamaya devam edebilir misin? Hayata sımsıkı sarılarak, geleceğini umutlarla besleyebilir misin? Yoksa sadece usul usul yaklaşan ölüme mi hazırlarsın kendini?

Aynı Yıldızın Altında işte tam da bu sorularımızı yanıtlayacak biçimde yazılmış enfes bir eser. Kitabı okurken kendinizi, zamanınızı ve duygularınızı kontrol etmekte zorlanacaksınız. Augustus’a aşık olup Hazel için endişelenecek ve boğazınızda oluşan yumru ile gözlerinizin doluşunu kitap boyunca engelleyemeyeceksiniz. Evet belki ağlamayacaksınız fakat kitabın sizde bıraktığı etkiyi de asla unutamayacaksınız.
''Bu dünyada incinip incinmeyeceğine dair tercih yapma şansın yok ancak seni kimin inciteceğini seçebilirsin, ihtiyar. Ben kendi tercihlerimden memnunum. Umarım o da tercihlerini sever.''
"…depresyon kanserin yan etkisi değil. Depresyon ölmenin yan etkisi."
Yer yer kahkahalar attığım yer yer ise acı içerisinde kaçınılmaz olanı beklediğim birçok bölümün yanı sıra hastalıktan arınmış saf bir aşkı buldum kitapta. Ve inanın o aşkı okumak öylesine güzel ki…

Hoş, kitabı beğenenler kadar anlatıldığı kadar iyi olmadığını düşünenler de var elbet. Ancak ben kitabı anlatımı, karakterleri, konusu veya konunun işleniş tarzı olsun her bakımdan tam puana layık gördüm. Gerçi kitabın benim puanıma bile ihtiyacı yok. Zaten hak ettiği bir yorumlama da olamayacak benimkisi.

http://www.neopolis.gr/images/usrImage/0671538001397672600.jpg 

İnanın abartmıyorum. Hatta şu an kitabı azımsıyor bile olabilirm, o derece yani. Kitap birçok konuda dönüp bizi sorgulamamızı sağlıyor. Sağlık, aile, dostluk, aşk. Sadece kanseri konu alarak yazılmış bir kitap değil bu inanın. Elinde oksijen tüpü ile gezen Hazel ile kansere tek bacağını vermiş Augustus’un aşkını okumak bile fark etmediğimiz, daha da doğrusu kör olduğumuz birçok şeye yeniden bambaşka bir açı ile bakmamızı sağlayacak.
"Seni seviyorum," dedi kısık sesle.

"Seviyorum," dedi. "Seni seviyorum ve doğru şeyleri söylemek gibi basit zevklerden kendimi mahrum etmeye pek meyilli değilim. Seni seviyorum ve sevginin boşluğa atılan bir çığlık olduğunu ve unutulmanın kaçınılmazlığını, herkesin ölüme mahkum olduğunu ve tüm çabamızın toza dönüşeceği bir günün geleceğini biliyorum ve güneşin elimizdeki tek dünyayı yutacağını da biliyorum ve seni seviyorum."

Yazarın şu ana kadar okuduğum tek kitabı bu, ve kitabı daha ilk çıktığı zamanlarında almama rağmen okumamıştım. Bilmiyorum, belki de etrafımda yaşayan birçok kişiyi kanser yüzünden kaybetmemdir sebebi. İlk başlarda kitabın yapmacık bir anlatımı olacağını düşündüm, çekinerek başladım. Tabii öyle çıkmadı. Hatta yer yer kendimi suçlu bile hissettim. Çünkü ölümcül hastalığa sahip olan insanlar çok narin olurlar. Gerçekten narin. Belki size belli etmezler ama inanın içlerinde çok daha farklı bir dünya yatmaktadır onların. Bu yüzden bu kitap tam da bu konuya çok güzel değinmiş, açıklamış. Farkında olmadan birçok kişiyi incittiğimi bile düşündüm. Düşünmeye de devam ediyorum. Kitabın etkisi derken bahsetmeye çalıştığım bu noktaydı.

Kitabımızın konusunu her yerde okuduğunuza eminim. Tiroit bezi kanserine yakalanmış ve daha sonra kanserin akciğerlerine yayılması ile ölümü bekleyen Hazel’in destek grubunda Augustus ile karşılaşması ile tüm dünyası alt üst olur.

Kitapta da dedikleri gibi ’’Peki’’ onların sonsuzluklarının başlangıcı olur, ölüm bile ayıramayacaktır onları.
'' Peki ''dedi sonsuzluk kadar uzun gelen bir süre sonra,
'' Belki peki bizim sonsuza dek'imiz olur .''
''Peki '' dedim .
 

Hazel zamanla fazlasıyla içten ve bir o kadar da tatlı Augustus’un çekimine karşı koyamayacaktır . Ona göre birliktelikleri hüzünle sonlanacak olsa da denemeye karar vereceklerdir. Kitabın sonuna dek onların aşklarını tam kalbinizde hissederek yaşayacaksınız. Kitapla bir bütün olup sayfaları son sürat çevireceksiniz.
Son sayfalarda ağzında yakılmamış sigarası ile yaşadığı onca şeye rağmen dünyaya umutla bakan Augustus'a siz de aşık olacaksınız. En yakın arkadaşları olan Isaac bile derinden etkileyecek sizi. Tüm bu karamsar hayata rağmen dimdik ayakta duran bu gençler aslında bizlere ailemize ve arkadaşlarımıza yeteri kadar önem verip vermediğimizi bile soracak yeri geldikçe.

Peki bunca mücadeleye rağmen geride iz bırakabilecek midirler? Yoksa sadece unutulup hatırlanmaktan dahi uzak mı kalacaklardır? Bence mi?

Bu iki güzel çiftmizi ve bu hayal ürünü olarak işlenmiş hikayeyi asla unutmayıp yaşatacağıma eminim. ''Peki'' ya siz?


Kitabımızın filme uyarlanacağını da söylemek isterim. Gerçekten heyecan verici bir durum, kitabı kadar etkileyici olabilecek mi acaba? Merakla bekliyorum!

 


7 yorum :

  1. Yeni keşfettim, yine geleceğim :)

    Kafa Dergi ve Ters Düz'e beklerim. Hele hikayelerden hoşlanıyorsanız Ters Düz'de tv dizisi tadında ilerlettiğim bir seri var. :)

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman beklerim =) En kısa zamanda sitenizi ziyaret edeceğim! Çok teşekkürler!

      Sil
  2. Çiftin hikayesi ilgi çekici geldi, hele bir de bu şekilde anlatınca, tür ayırımı hiçbir zaman yapmadığımdan bu kitabı da en kısa zamanda okumayı isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ediyorum, pişman olmazsınız. =)

      Sil
  3. Ah, ah! Ben bu kitabı bitirdikten sonra günlerce elime başka kitap alamadım. Benim sayemde kitaba başlayıp beğenmeyen insan çıkmadı karşıma.

    Bu arada blogunuzun sıkı takipçisiyim(ne kadar okuldan dolayı paylaşımları geç okusam da) harika paylaşımlarınızdan ötürü teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok teşekkür ederim! Takipçilerimin olması beni ne kadar mutlu ediyor anlatamam! =) Eğer bu kitaba bayıldıysan Umutsuz'u da tavsiye ederim, ona aşık olursun ;)

      Sil
  4. peki bu kadar insan beğenmişken ben nasıl beğenemedim. Gerçekten hayal kırıklıklarıyla bitirmiştim bu kitabı benim için fazlasıyla tek düze ve sıradandı. Tamam hikayenin hüzünlü olduğu kaçınılmaz ama aynı zamanda tezat. Kitapta bir yazarın sonuca bağlanmayan hikayesinden bahsediyor ama kitapta bir sonuca bağlanmamış. Yazarın başka eser için belirttiği belirsizlik kitabında da var. 'Acaba kıza ne oldu?' demekten kendimi alamadım. Hazel öldü mü acaba?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...