28 Kasım 2014 Cuma

HABER VE DEDİKODU

Bugün size öyle güzel haberlerim var ki sormayın gitsin, izninizle hemen Hobbit filmi ile başlıyorum... Biliyorsunuz Hobbit son filmi ile ekranlara son kez gelecek... Bu güzel haber değil, bundan bahsetmiyorum. Ben bunun üzüntüsünü yaşayıp kahrolurken ki çok büyük bir hayranıyım Tolkien'in. Kim sevmez ki zaten? Orta Dünya deyince kimin eli ayağı titremiyor siz söyleyin.
Ayrıca kitabın görsel şölenini bizlere yaşatan Peter Jackson'a daha da hayranım. (Evet, bazı noktalarda dozajı cidden kaçırmış biri ama o olmasaydı şu an LOTR bu durumda olabilir miydi?) Zamanın behrinde adam o teknolojiyle ne biçim film çekmiş bi düşünün! Çimleri çiçekleri bile Shire için kendileri ekip büyütmüşler. Çok zorluk çekmişler yani. Ama değmiş mi? E şimdi kendi şahsi düşünceme bakarsak film serisini abartısız sahnesi sahnesine ezbere bilecek kadar izlediysem ve hala da sıkılmadan ilk günkü heyecanla izleyebiliyorsam demek ki değmiş. 

Her neyse işte ya lanet olsun ki bu da bitiyor. Hani düşünmedim de değil neden 3. filmi ikiye bölmedi diye. Sonra kızım delirdin mi, zaten tek kitabı üçe böldü adam, dedim. Sonuçta yine Gandalf'a elveda diyeceğim. Diyeceğiz... ve bakın demedi demeyin bence kesin Tauriel de ölür. Biz böyle koyun gibi kalırız sinemada.

Güzel haberime gelirsek Warner Bross tarafından yayınlanan yeni fragmandı. Aslında ilk gördüğümde üçlemenin tekrar geleceğini zannedip manyakça bir sevince boğulup fragmanın sonunda böyle bir şeyin olmayacağını anlayıp boğazımın düğüm düğüm olması da işin hatırası oldu. Sağol WB.
Bir de The Last Goodbye şarkısını dinleyin isterim. Adamlar artık gözümüze gözümüze sokar oldu. Son bölüm, son veda, son şarkı, son kez Orta Dünya.............. Anladık be! Her cümlenin sonuna ''Son'' getirmek sorunda mısınız? Bak yine sinirlerim hopladı. Billy Boyd diyordum. Şarkısını tavsiye ederim. Bir dinleyin klibiyle. Çocuğun zaten sesi güzel. İlk seride de Edge Of Night'ı söylemişti. 

Aslında Warner Bross fragmanı ''favorite scenes'' adı altında yayınlansa da fragmandaki LOTR sahnelerinin birçoğu kesilmiş sahneler. Yani sinemada izlediklerimiz değil. Uzatılmış versiyonundaki sahneler. Bu da ayrı bir ironi.

A bir de eğer gerçekten bir LOTR veya Hobbit hayranıysanız ve şarkılarını seviyorsanız Kelt kültürü müziklerine bir göz atın derim. Ne de olsa Elfçe de Kelt kültüründen ilham alınarak oluşturulmuş. Müzikler de.. Ağır müziklerdir fakat muazzamdırlar. Tavsiye ederim!
    Enya - Carribean Blue
                                                             

Geldik esas konumuz kitaplara.. Şu aralar en çok konuşulan Artemis herhalde. Ay Günlükleri adı altında çıkacak olan The Lunar Chronicles serisi kapakları yayılandı. Bana göre kapaklar hoş. Gerçeği mi bu mu derseniz tereddütsüz gerçeği derim o ayrı. Ama bana göre Vampir Günlükleri kapaklarındansa bunlar cennetten düşme birer parça. En kötüsüyle kıyaslamakla iyi mi ediyorum kötü mü, orasına siz karar verin :D

Özellikle bizler arasında Cinder kapağı çok kötü bulundu. 
 

 

Ve gelelim Çarpılma'ya. Bir Colleen Hoover romanı olduğunu çıkarmam haftalarımı aldı. Aaa, bu bizim Slammed yahu! Diye dank etti en son. Kapağı sevmedim, sevemedim. Epsilon ki genelde kapakları hep orjinal kullanır neden böyle bir şey yaptı onu da anlamadım.

*  

Cate Blanchett yani sevgili Galadriel'in canlandırdığı üvey anne rolü ile Cinderalla filmini duymayan kalmadı herhalde. Yine bir kitaptan veya masaldan uyarlama film. Peki izlenir mi? Kesinlikle. Fakat vizyon tarihinin 13 Mart olması bunu benim için biraz imkansız kılıyor. Hayırlısı artık.


Colleen Hoover demişken Ugly Love kitabının filminden bahsetmemek de olmaz. Nick Bateman'ın baş rolü kaptığı filmimiz umarım çok yakında bizlere sunulur. ( Çocuk hakkında yorum yapamayacağım.... Gerek var mı ki zaten? )

 

Ayrıca geçenlerde ülkemize çekimler için gelen bu çocuk eminim şoka girmiştir. Sağolsunlar nerde görseler yapışmışlar çocuğa, el insaf be! Nasıl bir faydalanmadır arkadaş o öyle?  Herşeye tamam da, aşure ne alaka? Herhalde aşure gününe denk geldi çocuk.

Elinde duvak sete giden Burcu Esmersoy "Nick Bateman insan mı? Bu hizmeti ayağımıza kadar getirenlere saygı ve sevgilerimle" diye yazdı.
  
Ebru Şallı aşure gönderdi.

Ve son olarak Yabancı'nın yeni çıkacaklar arasındaki güzel kitabı..


Aspendoslar gelsin...


 


Hazır elim değmişken elimde bulanan Gena serisinden bir kitap daha çıktı onu da söyleyeyim. Kördüğüm'ün devamı Karmaşık.

  https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p403x403/10665765_805332639504907_2564597961397221263_n.jpg?oh=5deb1b2e83ca8f834e237b3bd6a84173&oe=5519E116&__gda__=1427644144_4749353c52473aba5677e62dad34a344
 Aslında şu an yeni bir kitap daha gördüm ve gece gece sinirlerimi bozdu sağolsun Dex.  Çok çok kötü bir kapakla yine bizlere sunulan bir kitap daha. Paylaşacağım ama yorumsuz bırakacağım şimdilik. Hepinize iyi haftasonları dilerim!

Kimi Öptüğüne Dikkat Et
Konusu için tıklayınız.

Bu da orjinali. Karar sizin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...