20 Kasım 2014 Perşembe

Müthiş ve Korkunç Güzel - LIBBA BRAY

 

Kitabın Adı: Müthiş ve Korkunç Güzel
Seri Adı: Gemma Doyle Trilogy #1
Orjinal Adı: A Great And Terrible Beauty
Yazar: LIBBA BRAY
Tür: Fantastic, Mystery, YA, Paranormal,
Romance
Yayıncı: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 500
GR Puanı: 3.78




Çok büyük beklentiler ile aldığım ve tamamen hüsrana uğradığım bir seri daha.. Üstelik üç kitabını da aldım zamanın behrinde. Durum o kadar vahim yani. Zaten daha önce de başlayıp yarım bıraktığım bir kitaptı. Belliydi böyle olacağı. Hani bir beş, altı sene önce okusaydım belki (yani o da kesin değil) beğenebilirdim.
Kısacası olmamış caaanım okuyucularım, vallahi olmamış.

Konu zaten çok demode, artık bıkkınlık veren bir konu. Yazar da sağolsun kitabı betimlemelere açıklamalara boğunca daha da kötü hale gelmiş.  Ay bitmek bilmedi be o 500 sayfa. Hayır, biliyorum bıraksam bir daha başlamam ben bu kitaba. Halbuki ne hayallerim vardı; afişler, alıntı resimleri..vs neler hazırlamıştım, peh peh peh! Boş tabii. Yaptığımla kaldım. Hayır, dedim belki 2. kitap daha atraksiyonlu, daha güzeldir. Hehe. Nerdeee! Artık 150 küsürde gerçekten finito oldum ve kitabı bıraktım. Aynı konuyu tekrar tekrar açıklamanın bir manası yok ki Libba ablacım. 100 küsür sayfa olmuş sen hala geçmişten günümüze geçiş yapamadın.


İşte zamanında, 2003 yıllarında (üşenmedim çıkış tarihini araştırdım) nerden olacak o kadar fantastik kitap? Şimdi gir en basidinden D&R'a elini çarptığın fantastik. Hem de kaliteli. Yazmış ablam bu kitabı aman hemen basalım, aa fantastikmiş, du bi okuyalım, ooo victori dönemi, aaa aşk ve savaş, (ki aşkı da gramla işlemiş) , bak kız büyü de yapabiliyormuş....filan falan, bitti. Ne oldu? New York Times Bestseller... Ya bi git Allah aşkına :D Bir de ikinci kitabın üstüne yazmışlar; Artık kızların da bir Harry Potter'ı var!
Gülmekten karnıma ağrılar girdi. :D Ama sinirden. Gerçi hata bende. Sen git bilmeden ilk kitabı yerine 3. kitabı ucuz diye al. Sonra da seriyi tamamlamak zorunda kal. Anlamalıydım ama ben, 5 tl ve Artemis'in birleşiminden böyle bir sonuç çıkacağına.( ki kitap en az 700 küsür sayfa)

Neyse, olan olmuş artık. Gelelim kitabımıza;

Gemma Doyle Hindistan'da ebeveynleri ve abisi ile yaşamakta olan başkahramanımız.. Aslında fazlasıyla asabi bir kız olan Gemma 16. yaş gününde annesine artık Londra'da okumak, balolara gitmek ve çay partilerinde dans etmek istediğini dile getirir. Annesi ise bu işe şiddetle karşıdır. Nedenini daha sonra öğreniyoruz. Bu yüzden son zamanlardaki tek tartışma konuları bu olmuştur.
Doğum günün sabahı annesinin, çıktıkları bir çarşı alışverişinde öldürülmesiyle imgeler görmeye başlayan Gemma'nın hayatı alt üst olur. Tabii aynı gün Kartik ile de tanışır. Gemma'nın gelecekteki aşkı olur kendisi. (Ne aşk ama! 500 sayfada çocuğu 5/6 kezden fazla göremedik. Gördüklerimizde de genelde sureti yok notları var.)
İmgeler nedir diye soracak olursanız; kısaca gelecekten kesitler diyebiliriz .
Annesinin ölümüyle o çok istediği Londra Hanımefendi Yetiştirme Yurdu'na giden Gemma aslında hiçbir şeyin tahmin ettiği gibi olmadığını görür. Özellikle okulda kızlar arasında oluşan gruplaşma bir hayli canını sıkmaktadır.
Kendisinin oda arkadaşı olan Ann burslu bir öğrenci olup okulun alay konusudur. Diğer tarafta ise güzeller güzeli Pippa ve Felicity (ki kendisi amir kızı, önemli yani) okulu çekip çevirmekte olan iki sosyete kızıdır.
Gemma tüm bu süreç boyunca imgeler görmeye devam eder. Ne olduklarını ise bir türlü anlamdıramaz.

Size Kartik'ten bahsetmiştim hatırlarsanız, işte o aslında bir nevi Gemma'nın koruyucusu olup imgeleri görmesini engellemeye çalışmaktadır. Nedenini sormayın çok uzun, ama kısaca bağlı olduğu Rakşanalar'dan ötürü diyebilirim.
İlerki zamanlarda Pippa ve Felicity ile sırlarını açacak kadar sıkı fıkı olan Gemma'yı ve arkadaşlarını daha birçok olay beklemektedir. Bu arada Gemma'nın imgelerinden birinde bulduğu Mary  Dowd'un günlüğü ise onun için tam bir gizemdir çünkü bu günlüğü yazan şahıs da Gemma ile aynı güçlere sahiptir.

Burdan bakınca çok karmaşık geldiğini anlayabiliyorum ki öyle. Ama o karmaşıklık sizde heyecan yaratmıyor, tam tersi sıkıntı veriyor. Bu yüzden kitabı okumak konusunda çok kararsız kaldıysanız sadece 1. kitaba bir göz atın derim. O da Gemma Doyle üçlemesine hiç bakmadım dememeniz için.



2 yorum :

  1. Kızların Harry Potter'ı mı? Harry Potter erkeklerin miyid ki? :/

    YanıtlaSil
  2. Haha :D bu da çok güzel bir bakış açısı.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...