29 Kasım 2014 Cumartesi

Yabancı - MELISSA LANDERS

https://d.gr-assets.com/books/1415107800l/23499440.jpg

Kitabın Adı: Yabancı
Seri Adı:
Alienated #1
Orjinal Adı:
Alienated
Yazar:
MELISSA LANDERS
Tür:
Fantastic, YA, Paranormal,
Romance
Yayıncı:
GO! Kitap
Sayfa Sayısı:
423
GR Puanı:
4.00






 Bu ay bu yorumla beraber tam tamına 3 kitap yorumlamış olacağım bilginize. Kıymetimi bilin yani, öhöm. Şaka bir yana gerçekten kendi rekorumu kırdım. Okumak sorun değil de yazmak sorun. Öyle kolay gözüktüğüne bakmayın, canım çıkıyor valla. Ama sizin için değiyor.

Neyse efendim, gelelim kitabımıza. Bu arada bu kitap bana GO Kitap tarafından gönderildi, kendilerine ayrıca teşekkürü borç bilirim. Kitabı çok beğendim fakat içeriğinden önce dış kısmına değinmek isterim. Bildiğiniz üzere GO Kitap Beyaz Balina bünyesinde. Bir nevi Arkadya gibi. Arkadya'nın kitaplarına hayran biri olarak GO Kitap'a da hayran kaldım, her şeyiyle. Arkadya için benim değerlendirmem hep iyi yönde olmuştur. Çünkü hem fiyat bakımından çok uygun, üstelik bu kaliteye göre, hem yaratıcı ayraçları hem de Women Fiction türü ile bizleri içli dışlı yapması gibi birçok unsuru göz önüne aldığımızda gönlümüze taht kurmuş bir yayıncılık kendisi.

Şimdi gelelim GO! Kitap için söyleceklerime. Tek kelimeyle şahane. O mıknatıs ayrıntısından tutun ayracın çift taraflı olmasına kadar her şeyi düşünülmüş. Yayıncılık dediğin böyle olur işte. Düşüneceksin biraz. Bu okurlar neden hoşlanır, ne yapsak mutlu olur? diye. Öyle Hadi ünlü bir yazar seçip karton kapağa basalım ve yayınlayalım gitsin, demekle olmaz. Üstelik bütün bunlara ve kitabın 420 küsür sayfa olmasına rağmen sadece 17 tl. Diğer yayıncılıklar biraz oturup düşünsün bence, çünkü kitap fiyatları 40tl'ye dayandı. Sonra bizim halkımız neden kitap okumuyor, diyorsunuz. Neden acaba?

E sen neden alıyorsun? derseniz, ben kendim için konuşmuyorum zaten. Ben küçüklüğümden beri alıyorum. Ama yeni yeni okumaya başlayan insanlar için korkutucu bir rakam olabiliyor bu.

Her neyse şimdi gelelim kitabımızın iç kısmına. Konu olarak uzaylıları almış, betimlemesi sıkmayacak kadar az ve akıcı bir kitaptı. Genelde bana sorulan ilk soru Lux serisi mi bu mu, oldu. Bana göre her ikisinin de güzel yanları var. ;) İkisini de alın okuyun karşılaştırmasını öyle yapın derim.

http://refractedlightreviews.com/wp-content/uploads/2013/07/Alienated1.jpg

Ben kitabı tahminimden fazla beğendim. Sıkıldığım tek bir sayfası bile olmadı onu söyleyeyim. Sadece son kısımlarında işleri daha da karıştırabilirdi diyorum yazar. Son sayfalar biraz donuk geçti, kitabın gidişatına göre. Bunun dışında kesinlikle tavsiye ederim. Ben 4 saatte bitirdim. ;)

Konusuna gelirsek;

Kitabın arka kapağında yazdığı gibi uzaylılar ile insanlar iki yıl önce bağlantı kuruyor ve uzaylı dediğimiz L'ehirliler kansere çare bularak insan ömrünü uzatıyor. Fakat bizler ve L'ehir gezeni işi daha da ilerletip bir ittifak kurmayı amaçlıyoruz. Bu yüzden onlardan  üç öğrenci değişim programı aracılığıyla dünyamıza gelmeye karar veriyor.
Bizden de bir kişi L'ehir gezegenine gidiyor tabii.
Bu noktada devreye Cara giriyor. Kendisi bir L'ehirli olan Aelyx'in ağırlayıcısı ve bundan hiç de hoşnut değil. Evet, biz ittifak dedik ama dünyalılar genel olarak bu uzaylıları gezegenimizde istemiyor. İster korku deyin ister dışlama.
Cara birbirine dolanmış ellerine bakakaldı, içi erimişti. ''Bunu yapmak zorunda değilsin,'' dedi. ''Bundan nefret ettiğini biliyorum.''
''Tam tersi,'' diyen Aelyx, başını eğerek gülümsedi. ''Seni teselli etmek beni rahatlatıyor. Duvarın öbür tarafında, çaresizce ağlamanı dinlemeye ise dayanamıyorum.''
Syf:216
Ama Cara için bu sorun, sıralamasında en alt sırada. Çünkü onun endişesi derslerinde yaşamaktan korktuğu düşüş. Kendisi hırslı bir kızdır ve okul birincidir ki zaten bu yüzden onu seçmişlerdir.
Üstelik erkek arkadaşı Eric ve en yakın arkadaşı Tori de L'ehirlilere karşı pek sevecen değildir.

Tori denen kızdan kitap boyunca nefret ettim. Böyle arkadaşlık mı olur, sürekli Cara'yı sırtından bıçaklamaktan başka bir şey yapmadı pis cadaloz. Eric desen erkek milleti işte al birini vur ötekine. Gıcık ettiler beni.

Aelyx'e gelirsek... Zavallım.. Nerelere düştü bu çocuk. Çekmediği eziyet kalmadı. Ki, ama ona da sinirliyim çünkü o da az pislik yapmadı. İlk geldiğinde zaten Cara ve ailesinden hiç hoşlanmıyordu. Ne zaman Cara'ya aşık oldu, kendine çekidüzen vermeye öyle başladı.
Yani kitapta sevdiğim tek karakter Cara oldu. Çok hazır cevap ve zeki bir kız. Üstelik blogu var! Tabii daha sonradan kapatıldı ama olsun.

Ayrıca kitabın bir diğer güzel yanı da hem Aelyx hem de Cara ağzından yazılmış olması. Böylelikle her ikisinin de duygularını birinci ağızdan dinleyebiliyoruz.
 Kitabın genel açıklaması böyle. Siz içine daldıkça çok daha güzel ve eğlenceli olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. :D Aslında şuracıkta sizi spoilera boğmak isterdim ya neyse... Genelde benim en çok güldüğüm sahneler ise Cara'nın Aelyx'i Dünya'ya alıştırma sahneleri oldu. ;D
Aelyx sırıtıp başını sallayarak, ''Bende bir sorun yok'', dedi.
''Peki, o halde,'' dedi Cara, ''kanıtla.''
Aelyx'in gözlerindeki ışıltı bu meydan okumadan memnun olduğunu gösteriyordu. ''Nasıl?'' diye sordu.
Cara, ''Bana dokun,'' dediğinde, tam da tahmin ettiği gibi  çocuğun gözlerindeki parıltı hızla söndü.
Syf:190
Kitabı okuyup yorum bırakmayı ihmal etmeyin. ;)



6 yorum :

  1. Ayy çok ilginççç. Zaten Lux serisini bitirmeme az kaldı. O tarz kitabı bir daha nerede bulacağım diye düşünmeye başlamıştım. Harikasın. :) Serinin diğer kitapları daha çevrilmedi ki,yoksa daha yazılmadı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. :) Serinin ikinci kitabı olan Invaded için yanlışım yoksa yurtdışı çıkış tarihi 3 Şubat 2015 gözüküyor. GO Kitap'ın anlayışlı olacağını tahmin ettiğimden ötürü kitabın çıkışından sonra en kısa sürede elimizde olacağını ümit ediyorum! Herhangi bir duyum alırsam sizinle paylaşırım zaten ;)

      Sil
    2. Teşekkürler bilgi için. :)

      Sil
  2. gerçekten harika bir kitap yabancıyı ve işgalciyi her sayfasını sıkılmadan okudum ve devamını istiyorum umarım 3. bir kitabı daha istiyoruz :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...