20 Ocak 2015 Salı

Kördüğüm - CALIA READ





Kitabın Adı: Kördüğüm
Orjinal Adı: Unravel
Yazar: CALIA READ
Tür: YA, Romance
Yayıncı: Yabancı Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 332
GR Puanı: 4.12






Kimse size inanmıyor. Ne aileniz ne ilk aşkınız ne de her şeyden sakınıp gözettiğiniz dostunuz. En önem verdikleriniz sizin deli olduğunuza kesin gözüyle bakıyor.  Doktorunuz bile size teşhis koyamıyor.  En kötü zamanınızda tamamen yalnızsınız. Sadece siz ve geçmişten kalan hatıralarınız. İşin en tuhaf kısmı ise neden orada olduğunuzu bilmiyorsunuz. Bildiğiniz tek şey deli olmadığınız.

Peki onları kendi masalınıza inandırabilecek misiniz?

Naomi'nin yapmak istediği tek şey bu; deli olmadığını herkese haykırabilmek. Fakat kimse onu dinlemiyor. Dinlese de anlamıyor, inanmak istemiyor. Öyle bir zaman geliyor ki o bile gerçek ile düşü ayırt edemiyor. Peki diyor, madem öyle inanmıyorlarsa anlatmam. Artık o da bilincinde, farkında olmadan anlatacağı her şey onun aleyhine işliyor.
Son bir haftadır alt dallardan birindeki donmuş su damlasını izliyorum. Hâlâ orada, düştü düşecek gibi sarkıyor. Cılız dal rüzgârda sallanıyor ama damla olduğu yerde kalıyor. Eğer bir buz saçağı dayanabiliyorsa, belki ben de bir parça kalmış sağlam aklıma tutunabilirim
Böyle şahane bir eseri hakettiği kadar yorumlayabilir miyim, bilemiyorum. İnsanın içine işleyen her sayfasında tüylerinizi diken diken eden bu kitap inanın bitirdikten sonra kütüphanenizdeki tüm kitapları yakma istediği uyandıracak siz de. ''Ben ne okudum böyle?'' diye düşüneceksiniz belki saatlerce belki günlerce. Kitap sizi daha ilk sayfasından saracak ve sonuna kadar bırakmayacak emin olun. Naomi'nin hikayesine kapılıp gidecek ve başından sonuna değin hiçbir şeyin farkında olmayacaksınız.

Kimi sayflarda öfkelenecek, kimi sayfalarda üzülüp gözyaşı bile dökeceksiniz. Naomi'nin saflığı sizi öyle derinden etkileyecek ki bitirdiğinizde aklınızda kalan tek şey o ve yaşadıkları olacak. Sakın ola kitabı en başından anlamlandırmaya çalışmayın. Bırakın alsın götürsün sizi. Zamanı ve çevrenizdekileri unutun. Kanınızı donduracak olan o sona hazırlayın kendinizi. Bir de yanınızda peçetiniz olsun hani. İlla ağlayın demiyorum sonuçta ağlamayı da unutabilirsiniz.

Şu ana kadar bu şekilde övdüğüm nadir romanlardan ve Umutsuz ile kıyasıya yarışabilecek bir kitap Kördüğüm. Fazlasıyla albenili fakat bir o kadar da karanlık. Siz umduğunuzu bulur musunuz bilemem ama ben fazlasıyla bulduğumu söyleyebilirim.



Naomi ailenin tek çocuğudur. Üstelik mevki sahibi bir ailenin. İstediği her şey elinin altında olmasına rağmen yalnız geçen yaşamı farkında olmadan onu Lachlan'a itmiş ve ilk aşkını bulmuştur. Çok kısa bir süre sonra da en iyi kız arkadaşı olan Lana'yı. Çocukluğundan beri hayalperest bir kız olan Naomi, Lana ile gittiği bir partide hayatının en cazibeli erkeği ile tanışmıştır. Max onu anında büyülemiş ve farkında olmadan ilk aşkına ihanet etmesine neden olmuştur. Tabii Naomi'ye göre. Aslında bu sadece yaklaşan felaketlerin provasıdır. Kısa bir süre sonra hiç istemediği bir şekilde Lana hakkında öğreneceği sır ise tüm hayatını altüst edecektir.
Rüya görebilirim. Hayal kurabilir ve umut edebilirim, ama bu hiçbir şeyi değiştirmeyecek. Ve en korkutucu olan da hikâyenin bu kadar olmadığını biliyor oluşum.
Tüm bu olanlardan yaklaşık bir ay sonra kendini bir akıl hastahanesinde bulan Naomi'nin hikayesi aslında size kitap boyunca ipuçları veriyor. Fark edilmesi ise imkansız. Keza ben edemedim ve hayatımın yazarıyla tanıştım.
Eminim ki romanın birçok yerinde akışı siz durduracak, bazı şeyleri anlamaya başladığınızı düşüneceksiniz. Durmayın, devam edin. Belki o kısır döngüyü kırıp Naomi'yi yargılamayı bırakabilirsiniz. 

Konuyu daha fazla açmamam inanın en güzeli. Hem sizin için hem de benim için. Farkında olmadan yazacağım tek bir kelime tüm büyüyü bozabilir. Bu kitap 2015 senesinde kesinlikle okunmalı. Şahsen bitirdiğim gün etkisinden çıkamamıştım. Dilim tutulmuş bir biçimde ne yaptığımı bilmez haldeydim. Bu çok güzel bir duygu. Siz de yaşayın.

Ve unutmayın. Bu muhteşem hikayeyi okurken asla olayları irdelemeyin. Bırakın Kördüğüm kendiliğinden çözülsün. Fark edilmeden, yavaş yavaş. Siz sadece Naomi ile anılarında kaybolun...

3 yorum :

  1. Blogumda bu yazınızdan bahsettim :) http://mitolojikinsan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Bu nasıl bir kitap böyle. Kitap yeni bitti ve şoklar içindeyim. Benim kitap için tasarladığım o kadar son varken bu kadar olacağını tahmin edemedim. Kadın karakter için neyse hadi gene tahmin edebiliriz ama erkek karakter için kesinlikle beklediğim bu değildi. Ara ara sarmayan uzatılan kısımlar olmasına rağmen son şahane olmuş.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...