14 Ocak 2015 Çarşamba

Profesör Gargoyle / Yılan Kardeşler - CHARLES GILMAN

Professor Gargoyle

Lovecraft Ortaokulu'nda çok tuhaf şeyler oluyor... Siz farkında değilsiniz belki ama şeytani yaratıklar aramızda dolaşıyor. Hem de insan biçimleriyle..

Evet, ilk defa iki kitabı bir arada yorumlayacağım. Çünkü kitaplar kısa ve birbirine bağlı. O yüzden beraber yorumlanması daha hoş olur diye düşündüm! İyi yapmışım değil mi? :3

 
 (Soldan sağa: Robert Arthur, Glenn Torkells, Karina Ortiz)

Robert Arthur yeni göz alıcı ve pek popüler okulu olan Lovecraft'a istemeye istemeye kaydını yapmıştır. Üstelik okulun ilk günü ilkokul hayatını çekilmez hale getiren Glenn ile karşılaşıp iğrenç solucan şekerlemelerine maruz kalmıştır. Bunun yanı sıra yeni edindiği Karina adlı kız arkadaşı ise çok tuhaf davranmaktadır.
Derslerin ilk gününde dolaplarından fırlayan fareler (ya da kabaca sıçanlar) aslında ona bu okulu seçerek büyük bir hata yaptığını bir kere daha göstermiştir Bir de fen bilimleri dersinin öğretmeni Profesör Gargoyle var. Zaten Robert en başından beri sevmemişti onu. Tabii bu öğretmenlerinin bir iblis olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
İblisler? Okulda? Evet, evet biliyorum. Gidip dışarda avlanmak yerine neden köhne bir okulu seçtiler değil mi? Şöyle ki okul ile ... aslında burası spoiler olacak. Sanırım bu konuyu size bıraksam daha iyi! ;)

Ben kitabı gerçekten beğendim. Okurken hiç sıkılmadım ki, en önemli kısım buydu bence. Hatta öyle ki keşke yazar konuyu birazcık daha detaylandırsaydı diye yakındım. Karekterler ve iblisler hakkında biraz daha bilgi sahibi olmak isterdim. Havada kalmıştı bazı şeyler. Gerçi ikinci kitapta bu kısım konulara daha çok değinmiş. Bence üç ve dört nolu kitaplar daha da heyecanlı olur diye düşünüyorum.

Resimli sayfaları size çocuk kitabını andırmasın. Çok daha farklı ve bizlere gayet uygun. Yazılanlar basit bir dille yazılmamış. Evet sade. Fakat basit değil. Ben ilk kitabı bitirir bitirmez ikincisine başladım. Aslında keşke başlamasaydım diyorum, çünkü kitaplar bittikten sonra seriye devam etmek istedim. Fakat üç ve dördü daha alamadım.

Bunun yanında kitap kapakları gerçekten muhteşem. Zaten tanıtımımda da bahsetmiştim. Hiç istemeseniz bile çekiyorlar sizi. Sonra bir bakıyorsunuz sepette.

Kitapta en sevdiğim karekter Karina oldu. Aramızda kalsın ama o da bir hayalet. Fakat bazı nedenlerden dolayı okula hapsolmuş durumda. Aslında Robert ile birbirlerine karşı bir şeyler hissediyorlar da olabilir. Bilemeyeceğim artık. :3

Slither Sisters

İkinci kitabımızda ise Robert ve Glenn iki yakın dost! Aaa nasıl yani? derseniz ilk kitabı güzelce okuyun. Her neyse. Artık üçlü bir grubumuz var. Robert, Glenn ve Karina! Üstelik okulun gizemli sırlarını da çözdüler. Şimdi yapmaları gereken tek şey okulu iblislerden korumak! Çok basit. Tabii Medusa'nın soyundan gelenlere karşı bağışıklığınız varsa. Sıcağı sıcağına atlattıkları Profesör Gargoyle olayının üstüne başlarına bir gelmeyen bu kalmıştı. Slyvia ile Sarah ikizleri  okul başkanlığını istiyorlar. Böylece tüm okul öğrencilerini iblis formuna sokabilecek güçleri olacak. Peki Arthur ve takımı onları alt edebilecek mi?

Ben ikinci kitabı ilkine göre daha çok sevdim. Fakat yine de aynı puanı verdim. Dediğim gibi az çok eksikler var hala. Yazar bilerek mi yapmış yoksa konular bu şekilde mi kapanacak bilemiyorum.

Ben bu seriyi tavsiye ediyorum. Öncelikle ön yargı ile yaklaşmayın ve bu kitapları edinin derim. Pişman olmazsınız ...

*abm yayınlarına tekrar teşekkür ederim.

Kitapların orjinal sitesine de mutlaka bir göz atın ;) (Lovecraft'a gider.)

2 yorum :

  1. kitap kapaklarının animasyonları da ilginç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet!!! Çok özenle hazırlanmışlar gibi +.+ Bence bu tasarımı yapan bir dahi olmalı. Kırk yıl düşünsem zır aklıma gelir benim :3

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...