4 Mart 2015 Çarşamba

Gözlerindeki Canavar / J.M. DARHOWER

 

Kitabın Adı: Gözlerindeki Canavar
Seri Adı: Monster in His Eyes #1

Orjinal Adı: Monster in His Eyes
Yazar: J. M. DARHOWER

Çeviri: Arzu Altınanıt
Tür: Dark, Romance, Adult Fiction, Erotica
Yayıncı: Yabancı Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 443
GR Puanı: 4.30






Büyük bir sansasyona yol açan ''Dark'' temalı kitabımızın yorumuna geldi sıra. Ben Gözlerindeki Canavarı çıkmasından 1/2 ay önce çok özel bir kişi sayesinde duymuş merakla beklemeye başlamıştım. Tabii çıkar çıkmaz da alıp okumaya başladım. Benim beklediğim normal, bildiğimiz şöyle böyle temalı bir kitaptı. Ancak. Bu kitap beni resmen süründürdü . Yani bitirdiğimde yazara ağız dolusu sevgi sözcüğü söylemek istedim. :D
Yahu kadın deli misin sen? Böyle bir roman nasıl yazılır? Onu da geçtim o son?! Tamam bir şeyler olacaktı onu anladık da bu ne?  Bitirdin beni. Can noktamdan vurdun. Hani hani hani ikinci kitap diye kıvrandım resmen! Sıkıntıdayım dostlar hatırlatmayın.

Kısacası kadın bildiğiniz döktürmüş. Yazdığı her satırı severek ve isteyerek okudum. Çünkü adı üstünde kurgu. Ve sağlam bir kurgu. Her neyse. Darhower gerçekten karakterlerini en ince detayına kadar işleyişinden tutun hiç yitirmediği heyecan dolu sayfaları ile sizin de en özeller listenize girmeye hak kazanacak, emin olun. ;)

Aslında kitap boyunca birçok tahmin yürüttüm, birkaç tanesi tuttu fakat çok da emin olduğum kısımlarda başarısız oldum.  Bu da hiç hoş olmadı tabii.



Kitabımızın başkarekterlerinden Karissa oldukça akıll güzel ve .. saf? bir kızdır.  Babasının onları terk edişinden sonra annesi ile beraber yaşamaya başlamış ve oldukça katı kurallar ile büyütülmüştür. En sonunda burslu kazandığı üniversitesinde en yakın arkadaşı Melody'nin ısrarıyla aldıkları felsefe dersi ise farkında olmadan ona hayatının en zararlı aşkı ile tanışma fırsatını sunacaktır.
Sınıfta telefonunu unuttuğu o gün yakışıklı Ignazio Vitale ile tanışan Karissa için bir daha hiçbir şey eskisi gibi olmayacak ve hayatı tepetaklak olacaktır. Aslında Karissa buram buram tehlike kokan Vitale'nin fazlasıyla sorunlu bir adam olduğunu anladıysa da kalbini kaptırmıştır bir kere. Ve geri dönüşü yoktur.

Hikayenin en başından başlarsak birçok ipucu yakalayabiliriz. Özellikle tanışmalarından hemen sonra Vitale ona Naz adı ile hitap etmesini söylüyor ki bu ona gerçekten aşık olduğunun bir göstergesi. Üstelik Karissa'ya sürekli ne olursa olsun ondan nefret etmemesini ve onu sevdiğini asla ona zarar vermeyeceğini söylüyor. Hımm.. Evet kafa karıştırıcı.

Bir de Karissa'nın annesi var. Kadın bildiğiniz göçebe. Sürekli taşınmaktan garibim kıza da gına gelmiş. Üstelik aşırı telaşe. Aslında pek ilgi çekici bilgiler değil gibi gözüküyor. Ancak hayati öneme sahipler.

Bahsettiğim gibi Vitale oldukça sorunlu ve tehlikeli. Aaa Christian Grey gibi mi??? demeyin. Alakası yok. Bu adamın katı kuralları var. Ve bence kesinlikle gevşetilemez. Ayrıca Grey ile tehlikelik potansiyellerini kıyaslayamam bile. Vitale baya baya önde. Bunu sevdim mi? Kesinlikle. Bir kere ben mıymıntı tiplerden nefret ederim. (Bknz:Prens Maxon.) Ki Vitale zaten kıza karşı aşırı korumacı ve sevecendi. Sadece dışarıya karşı sertti.
Onu seviyordum. Ondan nefret ediyordum. O, iyi olan her şeydi. O, kötü olan her şeydi. Hayatıma anlam katıyordu...
...
Yakışıklı prensim masaldaki kötü adama dönüşmüştü. -Karissa
Karissa da yeri geldiğinde zeki yeri geldiğinde ise oldukça (aptallık demeyeceğim çünkü kızın şoka girmemesi bir mucize) saf hareket etti. Yani kızım iyi hoş tamam da şu adamı bir araştırsana etraflıca. Hiçbir şeyden mi şüphelenmedin? Tamam hakkını yemeyelim sürekli sorular sordu ama ne bileyim.. Can alıcı sorular değildi. Ve özellikle o son sahnede yani hiç mi polisiye izlemedin te Allam!
Spoiler
Telefonu açtı nefes sesini dinliyor. Hıh dedim aferimmmm tespit etti yerini. Salak! Ben bile anladım bunu ben! Durumun o kadar vahim yani.
Bitti.

Tam Vitale'nin dişine göre hani. Korumasız ve yalnız.

Bir de Melody var. Tanrım! Bu kız kesin Vitale'nin ajanı dedim. Kesin! Yok tabii öyle bir şey. Ama bu kadar rastlantı nasıl olabilir? Yani ben her kızı görmek istediğinde Melody ile bağlantıya geçtiğini filan hissttim Vitale'nin. O kadar bariz gibiydi... Üzüldüm.

Eleştirecek hiç mi yer bulamadın derseniz, vallahi bulamadım. Kurgu sağlam. Karakterler oturmuş. Tema belli. Aksiyon hızını kaybetmeden akmış gitmiş. Eee? Daha ne diye mıncıklayayım? Kitabın içinde tecavüz filan yok onu baştan söyleyeyim.
Kızın 18 adamın 38 yaşında olması şahsen beni hiç mi hiç kasmadı. 30 yaşında olup bir gram aklı olmayan ne kızlar okuduk. Üstelik ikisinin de rızası olan bir ilişki yaşıyorlar. Bize de kenarda oturup okumak kalıyor.

Bir de normalde künye kısmıma çevirmen eklemezdim. Bu kitapta yaşanan zorlukları duyunca gerçekten eklemeliyim diye düşünüyorum. Belki eskileri düzeltemem ama yenilerde olacak. Bir şekilde emeğe saygı göstermek lazım.

Evet. İşte, olay kitabımız bu. Benim size tavsiyem kimsenin dediğine bakmadan bu kitabı alın okuyun ve ''objktif'' olarak değerlendirin. Sonuçta bu bir kitap. Beğenmezsen yarım bırakabileceğin bir şey. ;)




2 yorum :

  1. Merhaba, ben de yeni bir blog açtım. Bakarsanız sevinirim, www.son-cumle.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar, sizi mimledim! ^,^

    http://crazydreamernora.blogspot.com/2015/03/zt-kitaplar-etkinlik.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...