23 Eylül 2015 Çarşamba

Tutku Oyunları - ALEATHA ROMING






Kitabın Adı: Tutku Oyunları
Seri Adı: Consequences #1
Orjinal Adı: Consequences
Yazar: ALEATHA ROMING
Çeviri: Gizem Yeşildal
Tür: Adult Fiction, Mystery
Yayıncı: Arkadya Bitter
Sayfa Sayısı: 640
GR Puanı: 4.03





Ağzımda limon şekerim elimde yorumlanacak muhteşem kitabım ve yan taraftan yükselen Lana Del Rey şarkımla oturdum bilgisayar başına. Hazır bayram geldi çattı okullar da açıldı açılacak sizlere güzel bir inceleme yazısıyla baş başa bırakayım istedim.

Aslında Tutku Oyunları benim çıkmasını sabırsızlıkla beklediğim kitaplardandı. Arkadya Bitter'in yayınladığı ilk afiş (bakınız altta) benim en merak ettiğim Tears Tess ve Consequences gibi iki muhteşem kitabı barındırmaktaydı. E tabii görür görmez çıksa da okusam modlarına bürünmüştüm. Ama ilk olarak çıkardıkları Senin Yerinde Olsaydım da hayal kırıklığına uğratmayan fazlasıyla iyi bir kitaptı.



Neyse. Merakla beklediğim kitabımın elime ulaşmasıyla öncelikle bir şok yaşadım. Çünkü kitap 600 küsür sayfaydı. Gözüm korktu, başlasam mı başlamasam mı diye uzunca bir süre arada kaldım. Sonunda ise görüldüğü gibi merakıma yenik düşerek kitaba şans verdim. İyi ki de vermişim. Kitap beklediğimden oldukça farklı çıktı. Fazlasıyla şaşırttı ve etkiledi beni. 

Kitabın konusuna ve karakter analizine geçmeden önce kapağa da şöyle bir değinmek şart. Kitap kapağı orjinal değil. Tıpkı Senin Yerinde Ben Olsaydım'ın kapağı gibi tek renk ve motifli. Bu, kapaklarda sürekli eciş bücüş modeller gören bizler için çok sade ve güzel bir fikir olmuş aslında. Ayrıca kütüphanenizde bu şekilde renkli renkli kitapların olacağını da düşünmek çok hoş geldi bana. Yine de Tears Tess ve Consequences gibi kitapların orjinal kapak olarak basılmasını da isterdim. Yani sonuçta kapakların üstündeki resimler kütüphanemizi süslemek için çok uygun. Ama sanırsam Bitter bundan böyle orjinal kapak kullanmaz ve tek renk + motif üzerinden devam eder. Yeni gelecek kitabın Tears Tess olduğunu düşünüp tahmin yürütmem gerekirse kapak mor veya gri olabilir.

Şimdi. Gelelim Tutku Oyunları'na. Kitabımızın başında yazarın ''Önemli'' adı altında yazdığı bir uyarı kısmı var. Bu okuyucuları önceden uyarmak ve kitabın belirli bir yaş üzerinin okuyabileceği cinsten olduğunu belirtmek için yazılmış bir giriş. 

Kitap her ne kadar aşırı erotik kısım var dese de inanın yalan. Yani detaya girmeden üstü kapalı anlatılıp geçilmiş bir iki bölümün dışında öyle aman aman bir şey yok. Yazar genel olarak konuya odaklanmış. Fazlasıyla da şiddete. Bunun dışında kurgu gayet sağlam. Yani oku-at cinsinden değil de, bitirdiğinizde ikincisi nerede diye bağıra çağıra sövebileceğiniz değişik bir kitap.

İlgili resim


Kitabımız Claire Nichols'un hiç tanımadığı bir odada bilincinin yerine gelmesiyle başlıyor. Hayal meyal hatırladığı birkaç şey dışında zihni oldukça bulanık. Neler olduğundan habersiz. Yataktan yavaşça kalkıp banyoya gitmesiyle tüm anıları keskin bir acıyla zihnine doluşuyor. Aynada yara bere içinde gördüğü yüz bir anda kendine getiriyor onu.
Claire 25 yaşında kendi halinde bir meteoroloji uzmanı. Fakat girdiği şirket kanalının batmasıyla oldukça fazla bir borç içinde kalıp ödemelerini yapabilmek için bir barda barmen olarak çalışmaya başlamıştır. 
O gün bara gelen yakışıklı bir adamın Claire'ın hayatında büyük çaplı bir değişiklik yaratacağından ise kendisi bile bihaberdir. 
Anthony Rawlings oldukça zengin bir iş adamıdır. Bara geldiği ilk andan itibaren Claire onun ilgi odağı olmuştur. Fazlasıyla kendini beğenmiş olan bu adam Claire'ın dikkatini çekebilmek adına elinden gelen her şeyi yapmış onunla konuşma fırsatı yakalamıştır. Ağzından girip burnundan çıktığı kızın yüklü bir borcu olduğunu öğrenmesiyle kendisine alaycı bir yoldan teklif sunmuştur. Elindeki peçeteyi uzatarak bunu bir iş sözleşmesi gibi hayal edip imzalamasını istemiştir. Tabii Claire saf niyetiyle peçeteye imzayı atmış ve kendini Anthony'nin şatosunda bir odada kilitli halde bulmuştur. 

Daha sonra öğreneceğiniz üzere Anthony oldukça kontrolcü ve bencil bir pisliğin tekidir. Ayrıca Claire'a oldukça ağır şiddet cezaları vermektedir. Evet, bu noktada oldukça sinirleniyor ve adamı parçalamak istiyorsunuz.

Senelerdir ilk defa bir karakterden bu denli nefret ettim. Tüm hareketlerinden mimiklerinden sözlerinden tiksindim. Tek umudum yaptıklarını ikinci kitapta misliyle geri ödeyecek olması. 
Claire ise başka bir dert. Yani kızın davranışları ya çok tutarlı ya çok tutarsız ortasını bulamadı bir türlü. Gerçi ona da bir şey diyemiyorum. Çünkü çok zor durumlarda kaldı kendisi de. Yine de fazlasıyla dayandı. Anthony'e yaptıklarını anca bu kız ödetebilir.
 Kayıtsız, baskın kalmalıydı ve kontrolü elden bırakmamalıydı. Geçmişinden gelen kelimeler zihninde yankılandı. Yalnızca zayıf olanlar özür diler. -Anthony
Ayrıca kitabın gidişatı oldukça değişik. Yani tam sıkıldığınız bir noktada tüm olaylar değişip sizi çok başka bir tahmine sürükleyebiliyor. Başlardayken yorumdurağım ile bol bol konuşuyor ve sürekli başlaması gerektiğini söylüyordum. Ama kitabın sonuyla okumazsa öldürmekle tehdit ettim ve benim gibi başladığı gibi bitirdi. :D Yetmezmiş gibi benden çoook önce girdi bile yorumunu! 

Kitabın ortalarına doğru az da olsa sıkılabilirsiniz çünkü bazı durumları uzatmış yazar. Sırf sizi kandırmak ve o dehşet sondan uzaklaştırmak için. Çok da güzel başarmış hani. Son 100 sayfada ise yaşanılan tuhaf olaylar bir düğüm gibi anında çözülüyor. Tüm kitabı baştan sona düşünüyorsunuz. Neleri kaçırdım neleri atladım diye. Aslında birçok ipucu olduğunu görüyorsunuz ama nafile. Fark edemedik bir kere.

Sonuç olarak ikinci kitabı büyük bir merakla bekliyorum. Çünkü sonu çok kötü bir yerde bitti. Hani elimde olsa ingilizceden devam edeceğim de bakalım. Size de tavsiyem kesinlikle okumadan geçmeyin. Özellikle de bu kadar ipucu verdikten sonra. ;) 

*aklıma gelmişken goodreads hesabımda aktifim eklemek isterseniz: GR




1 yorum :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...