8 Şubat 2017 Çarşamba

Kurt Prenses - CATHRYN CONSTABLE







Kitabın Adı: Kurt Prenses
Orjinal Adı: The Wolf Princess
Yazar: CATHRYN CONSTABLE
Tür: Mystery, Fantasy, Childrens
Yayıncı: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 248
GR Puanı: 3.66









2017'nin ilk kitap ve kitap yorumu ile sizlerleyim. Kurt Prensesi aslında uzun zamandır elimde olan D&R'ın yine zamanın behrinde yapmış olduğu bir 9.90 kampanyasından almıştım. Tabii sonra okurum amaaaan diye bir kenara bırakıp yıllardır elimi bile sürmemişim. Geçenlerde böyle bi gözüme ilişti alıp okuyayım dedim hem kar filan da yağıyordu tam vakti gibi değişik bir düşünceye kapıldım.
Zaten çok da bir şey beklemiyordum kitaptan ne yalan. Yani hiç araştırmamıştım direk al sepete at yapmıştım ama hani beğenmezsem bir de seriyse filan diğer kitaplarını almam diye düşünmüştüm en kötü.
Ama bu kadar da kötü bir roman beklemiyordum.

Giriş kısımlarında  konu zaten daha oturmadığı için evet çok da bir heyecan beklemiyordum. Hatta bir ara aklım Müthiş ve Korkunç Güzel'e gitti dedim yok canııııım o kadar da kötü olamaz...
Valla o kadar da kötü çıktı. Kitapla yıldızımız hiçbir bölümünde barışmadı. Ne olduğunu anlamadığım bi giriş (amaç da gizem katmak sözde) karmakarışık bir gidişat ve ucu açık bırakılmış anlamsız bir son.

Yani kitap boyunca habire bir şeylerinden peşinden koşturuyoruz. Eziyet gibi. Yazarımız sanırım bitmek bilmeyen bir merak uyandırırsam okuyucu sıkılmaz filan diye düşünmüş. Bu kimdi şu neydi bu niye oldu....
Ya evet merak iyi hoş da ablacım sen sürekli ortaya bir şeyler atıp kaçmışsın hepsini de en sonda saçma sapan bir şekilde bağlayamaya çalışmış onu da yapamamışsın kısacası tatlım el insaf.
Ben kitap bittiğinde hala bazı şeyleri bile anlayamamışken kalkıp da bunun Children's Book ödül adayı olmasına daha da el insaf.
Sorun bende mi acep dedim ve gidip goodreads yorumlarına bir baktım. Benim gibi düşünen insanlar da varmış gördüm. Hatta benim düşüncelerimi birebir paylaşan insanlar vardı.

Dediğim gibi kitap bana göre masal olarak yazılması gereken son derece basit bir kurguya sahip. Kurgusu zayıf karakterler daha zayıf. Özellikle karakterleri çok çocuksuydu o konuşmalar kavgalar vs. dayanılmaz. Şimdi diyeceksiniz e çoçuk kitabı. İyi de hiç mi bu tarza yönelik kitap okumadık en basidinden Rick Riordan kitapları da Middle Grade kategorisinde. Ya da Harry Potter? Daha da açarsak Neil Gaiman desem?

Yani kurguyu sevmedim karakterleri sevemedim. Kitabın sonunu ise hiç sevemedim. Ben hatta bir devam kitabı olacağını sandım ama o da yokmuş. Yani sırf sonunu nasıl bağlayacak diye düşündüğümden devam ettim.
Bu kitabından başka The White Tower adlı bir kitabı daha varmış. Zaten o da 4 Ocak 2017 tarihinde yayınlanmış .




Esas kitabımıza gelirsek 
İki oda arkadaşı ile yatılı bir okulda kalan Sophie o sene Rusya'ya gitmeyi aklından bile geçirmemiştir. Her gece kaybettiği babası ile beraber rüyalarını süsleyen Rusya onun için imkansız gözükmektedir. Fakat okulu ziyarete gelen bir kadının Sophie hakkında bilgiler edinip fotoğraflarını çekmesiyle iş oldukça değişik bir hal alır. Delphine ve Marianne adlı oda arkadaşları ile okullarının her sene düzenlediği 1 aylık gezide Rusya'ya gitmeye hak kazanırlar. 
Başlarına geleceklerinden habersiz gittikleri bu gezinin aslında Sophie ile tanışan ziyaretçi kadın sayesinde olduğunu öğrenirler. İşin daha da ilginç yanı Volkonsky Prensesi'nin kızları saraya davet etmiş olmasıdır. 1 aylık vakitlerini sarayda prenses ile birlikte geçireceklerdir. 

Tabii bu esnada sarayın ve prensesin onlardan sakladığı oldukça büyük sırlar vardır. Gittikleri sarayın bir harabe halinde olması ise ayrı bir gizemdir. 
Sophie gittiği bu sarayda duyduğu ve gördüğü kurtlar ile daha da büyük bir meraka kapılıp kendi geçmişini öğrenecek ve aslında sebepsiz yere o saraya çağırılmadıklarını fark edecektir.

Soldaki fotoğraf aslında kitabı en güzel anlattığını düşündüğüm kapak oldu. Açıkçası orjinal kapağından daha çok sevdim lakin kapak güzel olsa ne değişir orası tartışılır.








Eğer almayı düşünürseniz ben tavsiye etmiyorum fakat siz yine de kararlıysanız tabii ki alın ve yorumlarınız benimle paylaşın. =)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...